Jesmo li stvarno najgluplji
PISA tobože pokazuje spremnost za život. Kakav život i gdje? Ispada da će ovaj iz Singapura i Estonije preveslati Izraelca ili Imoćanina? Nešto sumnjam
Komentari 119
Htio bih samo komentirati ovu tvrdnju: Ispada da će ovaj iz Singapura i Estonije preveslati Izraelca ili Imoćanina. Dakle, nije ideja obrazovanja da se nekog "prevesla", kao što je kunst pripovijedati beskonačno tuđa preveslavanja u imotskim kafićima (sve sam ih za...o!) - nego stvaranje novih industrijskih proizvoda i s time rast nacionalne ekonomije na takvim, zdravim djelatnostima - ne na Zimmer frei i tome slično. E pa kad se pogleda otužan niz naših sadašnjih ind. proizvoda, koji se nerijetko baš i ne prodaju na domaćem tržištu - a kamoli da bi bili pogodni za izvoz -. i činjenica da je Singapur jedna od vodećih ekonomija svijeta po izvozu poluvodičkih sastavnih dijelova za elektroniku i u pomorskom transportu - sve je jasno svima, osim autoru. Ne trebaju oni nikog tamo preveslati nego mogu živjeti samo od pretovara kontejnera u luci, ali nisu s time zadovoljni ( i s činjenicom da imaju 60 posto veći per capita GDP od SAD) nego silovito idu naprijed u jednoj od tehnološki najviše zahtjevnih branši u industriji , na kojoj se zasniva i budućnost. A to bez (dobro obrazovanih) kadrova ne ide... Preveslati nekog znači ostaviti gubitnika, koji će dalje širiti negativno ozračje prema etničkoj skupini gdje je izvršena gornja radnja (npr. pisma iz Nigerije) i s time se ide na listu međunarodno obilježenih država kao nepogodnih za investicije i poslovanje. To ima samo kod nas da se "preveslava" stranca koji došao ovdje investirati, nalik klipu kukuruza da ga se otkruni i ponos!
Za usporedbu, hrvatska djeca u inozemstvu su nadprosjecno uspjesna, statisticki recimo u Njemackoj uspjesnija od Njemaca, tu smo iznimka sa Vjetnamezima i iranskom djecom. Svi ostali su ispod njemackog prosjeka. Znaci kao narod imamo potencijal samo nam je komunizam ostavioo kvarove sistema koji filokomunisti ne daju popraviti.
Nije utjeha, ali - Nijemci su prosle godine objavili da su njihovi rezutati katastrofalni, ove godine su isto tuzni jer su malo iznad prosjeka... Iz iskustva znam da se u Hr i bivsoj Jugoslaviji puno vise uci nego u Njemackoj, djeca puno vise znaju!! To je cinjenica! Ali mislim da je problem sto nasu jecu ne uce logicnom i samostalnom razmisljanju, sto je u Njemackoj osnova, makar kvantitativno manje znali. I mislim da su testovi u Pisi upravo konstruirani tako i naravno da djeca koja se skoluju na drugi nacin, nisu ostvarila rezultate. Ne treba pljuvati odmah po svemu, nasi ucenici i studenti su obrazovaniji od studenata vodecih evropskih velikih, ali se, buduci da smo mali, uvijek trebamo dokazivati.
što se hr tiče, ljudi koji najviše kritiziraju sadašnji obrazovni sustav, za uzor imaju djevojčicu koja ne ide u školu, nego na jedrilici plovi oceanima. i tata bi sine...
Tako je Nino! Mi smo super, jer kako mogu glupi Izraelci biti tako inovativni i kreativni!? Nino nikada vjerojatno nije čuo za centre izvrsnosti, za onih 2-3% posebno nadarene djece, koja čine razliku. Odnosno svakojaki napredak jednog društva ovisi oo njima. Kad bi mi imali centre izvrsnosti, koje bi pohađali talenti (a to je cca. tisuću djece jedne školske godine) , onda bi za dvadesetak godina mogli ubrati pristojne rezultate - iz inovativnosti, prijavljenim patentima, specijalnim znanjima i vještinama... ali PISA ne govori o tome, nego o općoj pismenosti. Zato je relevantna i nitko seriozan ju ne osporava.
Neki su glupi a neki su poslusali savjet "voljenog ucitelja " -Snadji se druze , i kupili Diplomu .
Ha, ha, ha... pa tko bi to mogao preveslati Imočana i Izraelca, Hevata, Ličana i Šveda, Hrvata i Amera.. Uostalom Imočani su sebi sa svojom skučenom percepcijomnajbolji na svijetu. Njihov smisao života je provesti cijeli dan u kafiču i vozitii mercedes(nešto poput žene nogometaša). I to je to. Što njega briga kako se pravi Mercedes. Neke druge zanimaju i neke druge stvari;koje budale!
Gdin Raspudic, ovo nije bio test iz "preveslavanja" nekoga, vec iz razumijevanja procitanog. Isti uvijeti, standardi i vrijeme pisanja testa za svih. U tome smo ocito losi. Sto se tice Kine, u Kini osnovna skola traje 5 ili 6 razredaa (ovisi o provinciji), a potom je "mladja srednja skola" i potom nakon 3 godine je prelazak u "stariju srednju skolu". Za taj prelazak u "mladju srednju skolu", dakle 6. ili 7.razred, jako puno ucenika iz cijele Kine ima za cilj "upisati se u neku od skola u Pekingu ili u Shanghaiu i kasnije tamo upisati i fakultete, a sto je omoguceno samo top ucenicima iz cijele Kine s obzirom na to da je konkurencija ogromna. To, sto ti kineski ucenici pohadjaju skolu u Shanghaiu ili u Pekingu, ne znaci da nisu dobili osnovno obrazovanje u nekom malom gradicu i da su oni iz tih velikih gradova. To znaci da su to izuzetno vrijedna i sposobna djeca, kojoj je omoguceno daljnje skolovanje u jednom od tih gradova.
Otprilike 98% korisnika facebook-a je polupismeno ili nepismeno
Nino, opet ja. Ne znam što ti je nejasno u PISA testovima: dovraga, postoji cijeli pamflet na stranici organizacije u kojoj se objašnjava svrha provođenja istraživanja, a ni pitanja s provedenih testiranja nisu tajna, tko zna na što si mislio. Mora da ste vi Izbosne pametniji od glupavih Kineza i teladi iz Švedske koji se jako trude poboljšati obrazovni sustav, a koristeći se i ovim testom
Nino je prema svima izrazito kritičan, jedino kad se radi o njegovoj struci (obrazovanju) onda odjednom gubi tu kritičnost i nalazi opravdanja čak i za objektivno loše rezultate i opravdane kritike
Da na uspjeh što pojedinca što društva utječe samo sposobnost i rezultat, svijet bi izgledao bitno drugačije. Na žalost ovi testovi su samo jedna zanimljivost, teško ista više od toga. Kad život krene sa svojim jednadžbama to nijedan test predvidjeti ne može.
Želiš li djecu pripremiti za život onda daj sinu neki alat u ruke, a kćeri prepusti kuhinju i dom. To je temelj sve ostalo je više nego dobrodošla nadogradnja.
EH MOJ DRAGI NINO, OVAJ PUT SI ME STVARNO RAZOČARAO KAKO NE RAZUMIJEŠ STVARI. Ti navodiš Izrael, pa kao i Amerika oni su u ovoj priči singulariteti. Sretan sam da je moj tekst upravo zašao u Večernjem pored tvojeg I ZATO GA DOBRO PROČITAJ, jer trebao bi znati da su zadaci na državnoj maturi ŽNJ kategorije iz matematike i fizike i još onda padne 8800 maturanata. JE LI SAD NEŠTO RAZUMIJEŠ??? EVO TEKSTA. Pa je li onda normalno da se čudimo u emisiji HRT-a Otvoreno da smo mi po rezultatima OECD-ovog PISA projekta po znanju učenika ispod svjetskog prosjeka, a Slovenija pri samom vrhu. Nije. Ali zato jest čudno da voditelj spomenute emisije pozove kao goste u emisiju državnu tajnicu Ministarstva, ekonomisticu, profesoricu povijesti, sindikalnog čelnika-profesora hrvatskog jezika i književnosti, ravnatelja osnovne škole, a niti jednog matematičara i prirodoslovca ( ne nužno fizičara ili kemičara). Tim više je čudno što je glavna tema bila porazan rezultat iz matematike, a još gori rezultat iz prirodoslovlja. I je li normalno da nas profesorica povijesti pokušava uvjeriti kako nam je školstvo dobro jer tu i tamo na natjecanjima učenika iz matematike i fizike imamo po nekog 'Luku Modrića'? Nije, jer to je prvenstveno individualna zasluga a ne rezultat sustava. Rezultat koji je iznimka a ne pravilo. Isto tako je čudno da u nedjeljnu, poluzabavnu ili poluozbiljnu, emisiju HRT-a voditelj pozove trećeligaškog fizičara koji nikako nije mogao povezati snagu motora sa zakretnim mome
Ironija je to da se kod nas govori kako se danas uči za ocjenu, a ne za znanje. A onda cijela država kuka nad ocjenom, umjesto da se bavi balansom između znanja, poslova budućnosti i kvalitete života učenika.
Ono što sam ja tokom života uspio primjetiti da su Hrvati vrhunski improvizatori a posebice ovi iz dinarskih krajeva , zaista što bi sve našem čovjeku palo napamet pri rješavanju određenih tehničkih problema bi se rijetko tko sjetio recimo ovi Azijati oni su uglavnom sposobni sljediti upute ali za neku improvizaciju kada se pojavi određeni problem su poprilično nesposobni . To je neka prirođena inteligencija i snalažljivost , uostalom to je za mene najbolji izraz inteligencije da se znaš snači i prilagoditi različitim neočekivanim situacijama i to treba razvijati kroz školstvo koliko je već moguće . Inteligencija nije znati bubati napamet razne podatke uostalom što je to danas i potrebno uz lako dostupan internet i kroz mobitel uređaje koje stalno nosimo sa sobom kad začas proguglaš što te god trenutno zanima , ne mora se više tražiti nešto po enciklopedijama i knjigama.
Po rezultatima izbora svako 4 godine odgovor se namece sam po sebi..DA JESMO.
Ma kakvi međunarodni testovi! Da sad ne spominjem g. Raspudića, kazat ću samo jednu zagrebačku: Svaki Zagorec se rodi sa malom maturom! G. Raspudić je to proširio da svaki iz Imotskog ili Hercegovine ili što ja znam može preveslati svakog iz Singapura i to bolje od Izraelaca. To me podsjetilo na kolumnu gdje je isti autor gadio po izbjeglicama i onima koji ih primaju a sam je proveo domovinski rat u izbjeglištvu u Italiji kod dobrih ljudi koji su ga primili. Pa nije smisao testiranja utvrditi nečiju pamet već nečije razumijevanje zadataka koji se koriste u stvarnom životu uz primjenu znanja naučenih u školi. Pokazalo se da napši nisu u stanju niti razumijeti neke jednostavne zadatke. Predlažem da pogleda pitanja iz PISA testa, bit će mnogo jasnije. Privrženost pokretima koji zagovaraju konzervativne i nazadne odnose u društvu je jasna. Ma kakvi testovi, mi smo po rođenju već kilometre ispred svih. Ne trebaju nam školske reforme, pa svi znaju da je Zemlja ravna ploča. A u sve školske knjige treba staviti napomene da je to što piše je iz komunističkih knjiga i da postoji jedan drugi pogled na svijet i takve knjige su nepotrebne. Za Hrvate kmetove.
Ali zato u vjeronauku briljiramo!
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
naravno da smo najgluplji, ako smo dva puta izabrali Mesića za presjednika definitivno najgluplji...