Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 144
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
01.10.2017. u 13:23

Tvrtke poput Infobipa i Rimca redovito inoviraju. Inovira i Mol grupa. Razlog zašto velika mađarska naftna kompanija raste, a hrvatska ne, a još više, razlog zašto tvrtke pod državnom paskom ne rastu jest taj što nema ni trunke političke volje da ih se natjera na inovacije

Dok promatramo kako se kreću prihodi hrvatskih kompanija unazad nekoliko godina s jedne strane i što rade hrvatski političari kako bi tim istim kompanijama omogućili da rastu, možemo postaviti pregršt pitanja. Od porezne politike, preko birokratskih barijera pa sve do regulative. Za svako od tih pitanja postoji neko objašnjenje zašto se promjene ne rade. No, za jedno od tih pitanja objašnjenja zašto se ništa ne poduzima jednostavno nema. Riječ je o inovacijama.

Ovaj tjedan mađarska naftna kompanija Mol, koja je strateški partner Ine, objavila je da otvara svoj inkubatorski program. Otvara ga u Budimpešti. Partner će joj biti mađarska inkubator agencija Design Terminal. Posebno je pak to što su u taj program pozvani svi startupi pa tako i oni hrvatski. Važno je jedino da kroz sinergiju mogu podići vrijednost ne samo sebi već i Mol grupi.

Kad to stavimo u hrvatski kontekst onda je ta ponuda još znakovitija. Ove godine na vrhu popisa najvećih kompanija u Hrvatskoj nije trebala biti Ina. Ironijom sudbine, da je kojim slučajem objavio na vrijeme izvješće za 2016. godinu po prometu najveća kompanija u Hrvatskoj trebao je biti Konzum. No, znamo što se s tim trgovcem sada događa.

I što na to rade hrvatski političari? Pa u posljednjih tjedan dana bili su na otvaranju novog razvojnog centra najveće hrvatske IT tvrtke Infobipa. Riječ je o uistinu, za hrvatske prilike, nevjerojatnoj kompaniji. Zapošljava više od 1200 radnika u 47 država. Ima čak 50 ureda diljem svijeta. Radi s najvećim svjetskim telekom operaterima, mnogim velikim internetskim kompanijama. No, sve to zapravo nije bilo važno, jer Infobip je u Vodnjanu iz perspektive hrvatskih političara otvorio jednu veliku zgradu.

Zamislite samo to je ukupno investicija u 17 tisuća kvadrata prostora. Toliko je velik Infobipov kampus, a sama poslovna zgrada ima 5600 kvadrata prostora. Ima i smještajne kapacitete od 1900 kvadrata kao i parkiralište. Zamislite samo koliko je to novca u gradnju, vanjsko i unutarnje uređenje?! Mnogo. Dalje od toga, valjda, ne vide.

Eto tako prosječan hrvatski političar vidi investiciju koju je Infobip napravio u Vodnjanu. Zaboravlja pri tome da ova velika IT tvrtka, koja je nastala od 2006. do danas, primjerice nudi usluge SMS provjere. Znate, one SMS-e koji se šalju kad se pokušavate ulogirati u Gmail, Facebook, Outlook i bilo koji online servis, a pri tome vam se traži da upišete SMS, koji ste dobili, kako bi sustav znao da ste to stvarno vi. E pa, Infobip radi to. I radi to najbolje na svijetu. Svaki drugi stanovnik planeta Zemlje koristio je neku od Infobipovih usluga.

Zaboravljaju također hrvatski političari da u uskom smislu te riječi Infobip možda i nije hrvatska tvrtka. Ima hrvatske osnivače. Ima i hrvatske vlasnike. Ima i upravu koja sjedi u Hrvatskoj. Međutim, formalno Infobip ima sjedište u Londonu. Da vlasnici Infobipa to nisu napravila ta tvrtka nikada ne bi narasla na današnju veličinu. I nije to teško provjeriti. Slična IT kompanija u Hrvatskoj ne postoji.

Druga stvar koju su hrvatski političari mogli vidjeti unatrag tjedan dana je uspjeh Mate Rimca. Privukao je novu investiciju od 30 milijuna eura. Usto, pregovara o još 20 milijuna investicije. I on je razvio svoju tvrtku u Hrvatskoj i on ima problema s činjenicom da mu političari svojim postupcima samo otežavaju rad, ali i on i dalje želi investirati ovdje. Planira otvoriti tvornicu. Kad pitate bilo kojeg takvog poduzetnika zašto to radi, zašto se i on nije pokupio i otišao u inozemstvo, ako zbog ničeg, onda zato što je jednostavnije, dobijete odgovor da je to zato što žele u Hrvatskoj graditi bolje društvo i bolje uvjete za život. Prosječan hrvatski političar, da ne kažem gotovo svaki naš političar, na to može uzvratiti tek cinizmom. Svaki od njih smatra da je upravo on osobno pomogao na ovaj ili onaj način da Infobip i Rimac uspiju. Da su njihova radna mjesta politička zasluga. No, nisu. Infobip i Rimac redovito inoviraju.

Inovira i Mol grupa. Možete biti nabrušeni na Mađare, Slovence, Srbe, Ruse, Amerikance, ukratko koga god. No, razlog zašto velika mađarska naftna kompanija raste, a hrvatska ne, a još više, razlog zašto tvrtke pod državnom paskom ne rastu jest taj što nema ni trunke političke volje da ih se natjera na inovacije, na suradnju sa startupima. A dovoljno je da Vlada kaže da sve te tvrtke u 2018. godini jedan posto prihoda moraju usmjeriti u startup programe, ovdje u Hrvatskoj! Možda će biti prijevara, ali korist će biti mnogostruko veća.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije