37 15°C
  • Avatar abakus
    abakus:

    Ovo je put iz jednog strukturiranog sustava obrazovanja u poptuni kaos. No nije problem samo lektira, iako se o njoj najviše govori ovih dana. Problem je i način vrednovanja znanja učenika, pri kojem, zbog toga što više nema brojčanih ocjena ... prikaži još! temeljnih ipak najvećim dijelom na pismenim - objektivnim - rezultatima, uloga nastavnika postaje prevelika. Ako je nastavnik taj koji na kraju šk. godine za svako dijete od 4. razreda OŠ do kraja srednje škole daje brojčanu ocjenu plus opisnu ocjenu a sve to na temelju svoga dojma o djetetu, tu se otvara širok prostor za korupciju. Pa će se vrlo vjerojatno dogoditi da dijete visoko pozicioniranog političara nastavnik procijeni kao iznimno i darovito, iako je prosječno, a ono običnog čovjeka ocjeni kao tek malo bolje od prosjeka iako je riječ o iznimnom djetetu. Pitanje je i kakva je osoba nastavnik, što ako je tip koji će dijete koje ga ispravlja (a ima i toga u školi) ili mu se zamjerilo na neki drugi način kazniti lošijim opisom i lošijom brojčanom ocjenom na kraju - na temelju čega to roditelj ili dijete može pobiti ako tijekom godine nema objektivnih ocjena već baš sam nastavnik upisuje (proizvoljno?) svoje dojmove o djetetu? Da i ne govorim kako će se upravo zbog toga nastavnici naći pod još žešćim pritiskom ambicioznih roditelja loših učenika. Umjesto koliko-toliko objektivnog ocjenjivanja dobit ćemo kaos i na kraju će sva djeca imati "ocjenu" da su bila iznimna - osim onih koja gnjave na satu, a koja su često baš najpametnija.

  • Avatar abakus
    abakus:

    Problem je također uvođenje 9-ogodišnje osnovne škole na račun toga što će se djeca koja sada idu u "malu školu" u okviru vrtića ili naprosto idu zadnju godinu u vrtić prebaciti u školu i postati učenici 1. razreda. To znači ... prikaži još! da će u školu djeca krenuti već sa 5.5 godina. Postavljam pitanje: Što će biti s tom malom djecom nakon što iz završi nastava - a roditelji rade i ne mogu se vratiti kući? U vrtiću je za njih organiziran cjelodnevni boravak, imaju igračke, imaju krevetiće u kojima mogu odspavati, imaju tete koje ih čuvaju i koje su baš tete, a ne učiteljice. Što će ta djeca u školi nakon nastave? Sjediti u klupama, bez igračaka, bez krevetića, pod paskom učiteljice s kojom će raditi što? Rješavati zadaće? To je nasilje nad djecom koja se u toj dobi još trebaju slobodno igrati u prostoru koji je upravo tome namijenjen, a ne biti u školi. A sve to točno zašto? Da se ne zavaravamo: Riječ je o tome da broj djece zbog demografskog sloma naglo pada, da se svake godine gubi jedan velik broj razreda iz sustava obrazovanja i da to ostavlja masu ljudi bez posla. Pa se na ovakav način, potpuno bespotrebnim uvođenjem još jedne šk. godine i prebacivanjem djece od 5 godina iz vrtića u škole (privemeno) izbjegavaju otkazi - a na štetu djece! Lektira je bitna, ali nije u ovoj na brzaka i od potpuno nekompetentnih ljudi sklepanoj "reformi" samo lektira problem.

  • Avatar abakus
    abakus:

    Također je problem povećana količina tzv, terenske nastave tj. izleta u skupoj režiji škole, gdje je cijena uvijek prenapuhana, plus se plaćaju osiguranja, pratnja profesora (koji ne plaća ništa) itd. Već i oko ove "terenske nastave" koju danas imamo ima ... prikaži još! problema jer dio roditelja jednostavno nema novca za to - i to pogotovo oni s više djece školske dobi, gdje se troškovi mulitpliciraju! - i onda su poniženi ako moraju reći da to ne mogu platiti (utoliko je ovo i antidemografski program, jer se kažnjavaju roditelji više djece koji ili moraju plaćati vrlo visoke troškove svih tih izleta ili se moraju poniziti i reći da ih ne mogu platiti. Ili pak moraju svoju djecu ostaviti doma dok druga idu na izlet, što je vrlo negativno za djecu samu). A ovi bi sada to šetuckanje uokolo koje samo ide na ruku agencijama još i povećali. Onaj tko je taj program pisao nema očigledno nikakvog kontakta s realnošću, ne samo školskom već i onom našeg društva. Da i ne govorim da terenska nastava predstavlja gubitak dragocijene satnice drugih predmeta koje bi djeca trebala imati tog dana i da se ne obrađuje gradivo - a za idući dan nitko ne uzima u obzir činjenicu da su djeca bila na izletu, već ih čekaju ispitivanja i testovi.

Još iz rubrike Premium

Boris Beck

Ni krznena luđačka košulja ne može prikriti golu glupost

Silvije Tomašević

Poruka s prosvjeda 
za klimu: 
Mladi smo, 
ali ne i glupi

Milan Ivkošić

Što u Hrvatskoj nisu pokupovali moćnici EU, kupuju Srbi

10