Znanstvenici otkrili genetski kod raka

istraživanje
Reuters
17.12.2009.

Novo otkriće moglo bi biti važan korak u otkrivanju lijeka protiv raka. Zasad su u pitanju rak kože i rak pluća, a radi se i na drugima.

Znanstvenici su korak bliže lijeku protiv raka, bolesti o kojoj neprestano slušamo sa svih strana. Naime, riješili su problem cijeloga genetskog koda za dvije najčešće vrste raka - rak kože i rak pluća.

Osim što će sada lakše znati prema čemu usmjeriti istraživanja za otkrivanje lijeka, bit će im lakše ustanoviti kako otkriti tumor u još ranijem stadiju, te tako omogućiti veći postotak izlječenja.

Nakon ovog otkrića znanstvenici diljem svijeta rade na otkrivanju svih gena koji bi se mogli izmijeniti tako da postanu nosioci bolesti u različitim vrstama raka. U Velikoj Britaniji tako primjerice proučavaju rak dojke, u Japanu jetara, a u Indiji rak usne šupljine.

Znanstvenici Međunarodnog konzorcija za istraživanje genoma raka (The International Cancer Genome Consortium) iz deset zemalja koje sudjeluju u istraživanju kažu da će im trebati najmanje pet godina i mnogo novca da se izvrši ovaj zadatak gigantskih razmjera.

- Nakon što identificiramo sve gene raka, moći ćemo razviti nove lijekove kojima je cilj pronaći specifičnu mutaciju gena i razraditi koji će pacijenti imati koristi od ovih novih tretmana - kaže profesor Michael Stratton koji predvodi istraživanje u Velikoj Britaniji.

MI
miso
13:22 17.12.2009.

Čestitam, i puno sreće ubuduće.