MEDICINA

Talijanski znanstvenici otkrili kako uništiti matične stanica raka

03.01.2009.

Talijanski znanstvenici otkrili su korijen tumora koji bi se lijekovima mogo uništiti. Nakon izlječenja od raka, mnogi se tumori poslije nekoliko godina vraćaju jer nisu iskorijenjeni, a sada su talijanski znanstvenici otkrili jezgre tumora.

Proučavajući akutnu limfatičnu leukemiju u koštanoj srži, ekipa dr. Piera Giuseppea Peliccija, direktora odjela onkologije na Europskom institutu za onkologiju, u suradnji sa sveučilištima u Milanu i Perugii, otkrila je način definitivnog uništenja raka polazeći od njegova podrijetla (istraživanje je objavljeno u časopisu “Nature”).

Znanstvenici su otkrili zašto se matične stanice raka javljaju ponovo: ključ je u proteinu P21 koji proizvodi stanice tumora. Napadajući P21 u matičnim leukemičnim stanicama, ekipa dr. Peliccija uspjela ih je uništiti, a s njima je nestao i cijeli tumor.

Te matične stanice, malobrojne u odnosu na masu tumora, skladište su raka i mogu beskonačno proizvoditi bolesne stanice. Dosadašnji lijekovi nisu mogli uništiti taj korijen tumora. Talijanski istraživači pronašli su način za uništenje matičnih stanica raka, odnosno način za utjecanje na njihovo starenje i umiranje kao što se događa s drugim matičnim stanicama.

Već su započeti eksperimenti s novim lijekovima i dr. Pelicci drži da će sljedećih 5–10 godina biti ključni kad je riječ o liječenju tumora.