Ono što je u Trstu već desetljećima najiščekivaniji modni događaj – Notte Bianca – kada sve trgovine rade do kasno u noć nudeći kupcima velike popuste, odnedavno je zaživjelo i u Hrvatskoj. Prvi noćni šoping koji je u središtu Zagreba organizirao magazin The Bestshop u dogovoru s osamdesetak trgovina pokazalo se modelom uspješnog poslovanja u recesiji. Njihov recept uspjeha slijedili su i u Westgateu, koji se može pohvaliti s dva Late Night Shoppinga, te u Importanne centru, čiji će dućani svakoga četvrtka raditi do ponoći. Nudeći, dakako, i popuste.
– Prodaja koju smo zabilježili u prva dva noćna šopinga pravo su iznenađenje, grad je oživio, a trgovci trljaju ruke od zadovoljstva jer su u četiri sata ekstra radnog vremena mnogi od njih ostvarili promet koji ne naprave u cijelom tjednu – ističe Melisa Skender iz The Bestshop magazina te napominje da je uvjerena da su “debeli” popusti glavni okidač zbog kojeg ljudi dolaze u šoping u tako velikom broju.
Osim popusta koji su od deset posto, primjerice u Kikinim koja je također prigrlila ideju noćnog trgovanja, do čak 80 posto, kupcima se ova ideja sviđa i zbog ugođaja,ali i zbog duljeg radnog vremena jer mogu kupovati bez stresa.
– Noćni šoping je odlična ideja. Kad god nakon posla idem po trgovinama, uvijek mi se dogodi da ostanem posljednja u dućanu – i to nakon što je glas s razglasa objavio da je šoping-centar zatvoren. Tada mahnito kupujem i obično polovicu stvari zaboravim. Ovako kupujem smireno, popijem piće s frendicom i još dobijem popust – kaže Zagrepčanka Iva Marohnić.
Njezino mišljenje dijele i tisuće građana kojima je upravo noćni šoping i prilika za izlazak. Prepoznali su taj 2u1 spoj i trgovci pa noćni šoping poprate, primjerice u Westgateu, koncertima ili, kao u Importanneu, kupce zabavljaju DJ, gutači vatre... Svi koji su se odlučili organizirati noćni šoping hvale se sjajnim rezultatima prodaje (zanimljivo, bez konkretnih brojki) i najavljuju nove noćne avanture, u sve kraćim intervalima, tako da nas u prosincu očekuju u jednom tjednu čak tri noćna šopinga. Očito je da kod Hrvata noćni hepeninzi izvrsno prolaze pa, osim noćnog šopinga, imamo i Noć muzeja, Noć kazališta...
– Ljudi reagiraju pozitivno na takve novotarije jer ih još nisu doživjeli, a uostalom, bolje se i osjećaju jer zbog popusta misle da su dobili više. Međutim, pitanje je kada će doći do zasićenja. Bude li svaki šoping-centar jednom tjedno organizirao takve događaje, ubrzo će većini dosaditi – kaže psihologinja Jasna Roščić.
Znači da para ima i za noćnu kupovinu. Ipak sa svime što se događa u noćnim satima (vidi crnu kroniku) sigurnije se osjećam doma .