Početak je naoko tipičan krimić, onaj koji zaziva Herculea Poirota: na zabavi u bogataškom dvorcu netko će ubiti kćer vlasnika imanja. No, već nekoliko prvih stranica potpuno mijenja tu paradigmu. Naime, lijepa Evelyn umirat će sedam večeri za redom, sve dok glavni junak romana – koji se svaki dan pojavljuje kao nova osoba – ne pronađe njezina ubojicu.
To je roman “Sedam smrti Evelyn Hardcastle” Stuarta Turtona (Znanje, urednica Bojana Franić, prijevod Jelena Pataki, 119 kuna). Zvuči komplicirano? I jest i nije.
Ovaj roman zapravo se sjajno poigrava žanrovima i tu doista ima svega, od klasičnog krimića i fantasy romana do znanstvene fantastike. Treba svakako priznati da zahtijeva pažljivog i posvećenog čitatelja jer je autor kroz cijeli roman “posijao” tragove koje nije uvijek najlakše slijediti. Kao svojevrsni putokaz može poslužiti naslovnica romana na kojoj su četiri stvari: pištolj, šahovska figura, otrov i kompas. No, mnogo zanimljivija od rješenja zagonetke zapravo je sama priča.
Nije stoga čudno što je Turton za ovaj roman, a to je prvijenac tog novinara i nagrađivanog autora kratkih priča, dobio Nagradu Costa za najbolji debitantski roman. A uza sve komplimente dosad izrečene treba dodati još jedan: ono najbolje u romanu zapravo je studija karaktera, posebno likova koje “nastanjuje” glavni junak, o kojem u konačnici i ne doznamo previše. Pažljivim čitanjem svakog pojedinog poglavlja čini se da je Turton prvo kreirao svoje likove, a oni su svojevrsni presjek života jednog bogataškog imanja, i tek ih tada postavio u priču, koja je, upravo zbog takvog postupka, postala još zanimljivija.
I zanimljivostima tu nije kraj, jer već su otkupljena prava za ekranizaciju ovog romana, a u rukama su producentske kuće koja je snimila “Downton Abbey”. Ako ga snime ili, bolje rečeno, kada ga snime, bit će to – poslastica.