Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 75
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Gavellina premijera

U Čehovljev “Višnjik” Ferenčina je uveo nove likove, ali i mobitele

VL
Autor
Denis Derk
15.09.2020.
u 11:20

Gavella je svoju sezonu u kojoj do siječnja neće moći nazad na svoju scenu u Frankopanskoj, otvorila predstavom "Višnjik".

Pun pogodak bila je Gavellina odluka da zagrebački dio sezone u kojoj do siječnja neće moći koristiti pozornicu u Frankopanskoj otvori u šumovitom dvorištu Akademije likovnih umjetnosti. A sezona je počela premijerom “Višnjika”, Čehovljeve drame koja, unatoč sveopćoj turobnosti sadržaja, koketira s komedijom. Režije se prihvatio Gavellin ravnatelj Dražen Ferenčina te je na suradnju pozvao Osječko ljeto kulture i Hrvatsko narodno kazalište iz Osijeka. Osječka je premijera tako bila početkom srpnja, također na otvorenom.

Ferenčina je lukavo naglašavao komične elemente drame o propadanju ruske aristokracije koja je zdušno koristila pravo na skupocjenu hranu, pića, odjeću, putovanja, školovanja, besposličarenje... I da. Na bogodano uhljebljivanje, rekli bismo današnjim žargonom. No, neki novi povijesni vjetrovi (Čehov svoje posljednje veliko dramsko djelo završava 1902. kada se u zraku već osjeća i zlokobni miris Oktobarske revolucije) donose i nove likove. A to su ljudi koji su se obogatili preko noći (lucidni Čehovljev nagovještaj američkog sna), a koji dolaze na mjesto privilegirane kaste feudalaca, smrtno bolesne od preljuba, šampanjca, hrane i nemoći da se uhvati ukoštac sa stvarnim životom.

Takav je uspješni trgovac Lopahin u muški moćnoj interpretaciji Ivana Ćaćića koji kupuje imanje s višnjikom osiromašene vlastelinke Ranjevske, koju delikatno ali i vatreno glumi Sandra Lončarić. Komične redateljske namjere u ovoj u osnovi nježnoj predstavi odlično su iskoristili Miroslav Čabraja kao zdvojni brat Ranjevske Gajev, Duško Modrinić kao još jedan vlastelin prosjak Simeonov-Piščik, Enes Vejzović kao blagajnik, preporođena Antonija Stanišić Šperanda kao guvernanta Charlota i napose veličanstveni Davor Panić kao ostarjeli lakaj Firs, sasvim sigurno zaštitni znak ove predstave.

Uvjerljiva je bila Antonija Pintarić kao sobarica Dunjaša u svojoj ostrašćenoj erotskoj igri s Aljošom Čeplom, čiji Jaša teško pristaje na ulogu tek mladoga i poslušnoga sluge. Ivan Grčić bio je zapažen kao student Trofimov, baš kao i Antonia Mrkonjić i Anja Đurinović Rakočević, prva kao kći, a druga kao pokćerka Ranjevske, koja uporno bježi od Rusije, ali joj se još upornije vraća.

Fenomenalan je bio izbor glazbe koji potpisuje Igor Valeri (šteta da ansambl nije i više pjevao, jer je i u jednom jedinom zapjevu pokazao dojmljivu kvalitetu), za svaku su pohvalu kostimi Marite Ćopo, a scenografija Ferenčine i Davora Molnara diskretno je pratila zadanu ambijentalnost prostora. Stoga je tu bilo dosta posla za oblikovanje svjetla koje potpisuju Zdravko Stolnik i Tomislav Kobia, baš kao i za scenski pokret Maje Huber.

Zbog prpošne guvernante trebalo je angažirati i savjetnika za mađioničarske pokrete Domagoja Ivankovića, a treba pohvaliti i rad dramaturga Dubravka Mihanovića, koji se poslužio prijevodom Božidara Škriteka. Istina, u ovom “Višnjiku” ima i mobitela i hrtova i ruskih balada koje izazivaju napade melankolije. Radnja se slobodno širi stotinu godina “sim i tam”. Ali emocije su iskrene. A to je najvažnije. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije