Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 24
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Monodrama

Matija Prskalo u ulozi koju bi cijenio i veliki Almodóvar

Scena iz predstave
Foto: Davor VišnjićPIXSELL
09.03.2017.
u 10:59

Gledateljima je od prve scene sve jasno: u ženskoj smo priči, onoj kućnoj, iskonskoj i bliskoj. I pred nama je glumica u punom zamahu, ona koja je istinska komičarka i upravo kroz tu komiku zna furiozno iznijeti tragičnu priču

Stol, na njemu glačalo, velika muška majica, nešto rublja, dvije stolice i dječje stvari prebačene preko naslona... U trenutku kada plešući na sceni uklizi Matija Prskalo, odjevena samo u crni kombine, stvari su postavljene na zdrave temelje.

Na rubu sloma živaca

Gledateljima je sve jasno: u ženskoj smo priči, onoj kućnoj, iskonskoj i bliskoj. I pred nama je glumica u punom zamahu, ona koja je istinska komičarka i upravo kroz tu (čak i pomalo naivnu) komiku zna furiozno iznijeti tragičnu priču. Takva je priča monodrama “Samo jedna žena”, autora France Rame i Darija Foa, kojom, u vlastitoj produkciji, glumica Matija Prskalo obilježava 25 godina umjetničkog rada. Tekst je preveo i režirao Đuro Roić, stavljajući sve na ramena jedne krhke žene čije tijelo i um kriju nadmoćnu snagu.

Matija Prskalo od prvog do zadnjeg trenutka ove predstave drži nepodijeljenu pažnju publike i svoju junakinju Mariju igra kao ženu “na rubu sloma živaca”, u povišenim tonovima i emocijama na pravim mjestima, odmjerenu u tuzi, rezignaciji, ali i ludilu. Radi to na način glumice od formata, one koja izaziva smijeh koji, kako priča odmiče, jednostavno zastaje u grlu, a čini to na način koji bi se zasigurno svidio i velikom Almodóvaru.

Ona je naivna i prostodušna, dok leti kroz kuću brinući se o malenoj bebi i suprugovu bratu, koji je polomljen i zagipsan od glave do pete te potpuno nemoćan leži u jednoj od soba njena stana, i dok svoju situaciju prepričava susjedi koja se doselila u susjedstvo, a s kojom komunicira preko balkona jer muž je drži zaključanu.

Uložen minuli rad

Ukratko, na premijeri u Histrionskom domu, koji je ugostio ovu produkciju, vidjeli smo nadahnuto djelo koje dokazuje da za dobar ( i smislen) provod u kazalištu ne trebaju spektakli, kostimi, scenografija... Trebaju tek sjajan tekst, a ovaj to jest u svim svojim slojevima u kojima raščlanjuje nesretnu žensku sudbinu i potisnutu seksualnost, te – naravno – sjajni glumci. Matija Prskalo dokazala se u najtežem glumačkom izazovu, onom u kojem je “samo jedna žena” na kazališnoj sceni. Nimalo osamljena jer od propasti je dijele umjetničke moći u koje je uložila 25 godina minulog rada.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije