Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 81
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
spirits in the forest

Depeche Mode su se vratili u Berlin novim filmskim i koncertnim spektaklom

Foto: Manuel Weber/DPA/PIXSELL
09.07.2020.
u 10:58

Nakon igranih filmova o Joy Division i “Amerikanca” s Georgeom Clooneyem, Anton Corbijn opet radi s Depeche Mode, kojima je od 1986. režirao najpoznatije videospotove.

Kad sam 2014. bio na koncertu grupe Nine Inch Nails u Berlinu, dobio sam priliku nekoliko sati provesti u legendarnim tonskim studijima Hansa by the Wall, smještenima na nekadašnjem rubu Zapadnog Berlina, tik do Berlinskog zida kod Potsdamer Platza. Hansa je prije, tijekom tridesetih godina 20. stoljeća, bila plesna i koncertna dvorana i mjesto za provode berlinske aristokracije, a poslije je pretvorena u tonske studije.

Serija spotova s Corbijnom

Tamo je 1977. David Bowie snimio album “’Heroes’” i s Iggyjem Popom njegov “Lust For Life”. Od 1983. tamo su tri godine snimali i Depeche Mode, a 1990. i U2 album “Achtung Baby”. Oboje su zapravo pokušali rekreirati atmosferu i vrhunce koje je tamo postigao Bowie, a upravo nakon tih nekoliko albuma sredinom osamdesetih Depeche Mode krenuli su u drugu fazu karijere i stvorili neke parametre kojih se drže do danas. Kao jedino britansko ime uz Duran Duran koje je uspjelo na velikoj skali u SAD-u, djelomično su uveli živu svirku u kompjutersku podlogu, održavali velike turneje i postali “najveći kult bend na svijetu”, kako je to nedavno rekao redatelj i fotograf Anton Corbijn.

Corbijn je redatelj novog filmskog dokumentarno-koncertnog paketa “Spirits In the Forest” (Sony/Menart) koji se na tržištu pojavio ovog petka. Riječ je o povratku Depeche Modea u Berlin, na četverostrukom BluRay/CD izdanju. Uz integralnu video i audiosnimku koncerta “Spirits Live” tu je i dokumentarac “Spirits In the Forest” u kojemu Corbijn u 80 minuta uz glazbu veže priče šestero fanova grupe koji ih godinama prate po turnejama. Iako je Corbijn u međuvremenu postao filmski redatelj – snimio je biografsku priču “Control” o Joy Division, triler “American” s Georgeom Clooneyem – osamdesetih je bio jedan od najpoznatijih fotografa prepoznatljive crno-bijele estetike koja je tada ušla u modu kao vizualni identitet mnogih rock i pop-zvijezda. Izbor Corbijna za “Spirit in the Forest” ne čudi jer su Depeche Mode još 1986. počeli raditi s njim u seriji od desetak najpoznatijih videospotova koje je za njih režirao i bitno im odredio vizualnu fakturu i prepoznatljivost na temelju koje rade i danas.

“The Global Spirit Tour” iz 2017. i 2018. sa 115 održanih koncerata njihova je najduža do danas, imao sam je prilike vidjeti na samom početku svibnja 2017. u Ljubljani, a posljednji nastupi turneje zabilježeni su u filmu “Spirits in the Forest” u poznatoj šumi pokraj Berlina. Turneja s hitovima I Depeche Mode i pjevač Dave Gahan nastupali su u Zagrebu na rasprodanim koncertima i domaća publika ih dobro poznaje, a kako su artikli osamdesetih kod nas omiljeni, i kod nas su, kako veli Corbijn, “najveći kult bend”. Što je, dakako, neistina, jer kult nije masovan, a uspjeh Depeche Mode itekako jest premda se u filmu “Spirits in the Forest” jasno vidi da pokušavaju zadržavati barem primjese kulta u poznatoj tamnoj scenografiji i pomaknutom kutu gledanja. Doduše, ideja o pričama poklonika i kako nečija glazba utječe na njih, preuzeta je iz projekta Ridleya Scotta “Springsteen & I” iz 2013., dvosatnog dokumentarca u kojem su fanovi Springsteena pričali o svojim životima.

Slično osobne priče iznosi i šest protagonista u “Spirits in the Forests”, filmu o moći glazbe i stvaranju međusobnih veza i nadilaženju zemljopisnih, kulturnih, jezičnih, životnih ili spolnih različitosti Koncertni program bio je manje-više isti na svim koncertima turneje, a radi se o sigurnom presjeku dvadeset hitova i tada novijih pjesama s četrnaestog albuma “Spirit”. Kao što im je taj album zadnji, posljednja im je i turneja s koje dolazi film koji je krajem prošle godine pušten i u kinodistribuciju te je na velikim ekranima prikazan u 3000 kinodvorana u 80 država, vidjelo ga je 220 tisuća ljudi i zaradio je četiri i pol milijuna dolara. Budući da smo u razdoblju korone, iako dokumentarni i koncertni film s dodatnim sadržajima objavljeni kao paket, poklonike zatvorene po kućama u doba korone Depeche Mode su razveselili videomaterijalima prikazanima na YouTube kanalu Live Nationa, njihova partnera i zamalo monopolističke svjetske tvrtke u području organiziranja turneja pop i rock megazvijezda. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije