Ragnar Jónasson je Islanđanin, nagrađivani autor kriminalističkih romana. I kako to na Islandu biva, čak i sa sportašima koji osvajaju olimpijske medalje, pisanje je samo jedan dio njegove poslovne osobnosti. Riječ je, naime, o čovjeku koji je diplomirao pravo, radio kao investicijski bankar i paralelno predavao pravo, a uza sve to našao je vremena da na islandski prevede čak 14 romana Agathe Christie. Nakon toga je sam počeo pisati.
Utjecaj kraljice krimića u ovom se njegovu romanu nepogrešivo prepoznaje i možemo reći da je “Napuklina” (Znanje, urednica Mirna Šimat, prijevod Zrinka Pavlić, 129 kuna) svojevrsna posveta načinu na koji je pisala upravo Agatha Christie. Postupak je naravno odavno poznat, o njemu su objavljivani i znanstveni radovi, ali zapravo nikada nije nadmašen, jer Agatha Christie je svoje romane pisala kao da su moćna rijeka, sastavljena od raznih rukavaca, a svi teku u jednom smjeru: prema rješenju zločina. Svi djelići njezine priče na kraju nepogrešivo sjednu na svoje mjesto i čini se kao da i ne može biti nikako drukčije. Stil je to koji je jednostavno objasniti, a uzbudljivo čitati onima koji vole krimiće jer Christie je svoje čitatelje u svakom romanu odvela ne na jedan, nego na nekoliko krivih putova u traženju konačne odgonetke. No čini se da je taj i takav stil nemoguće ponoviti bez te mrve genijalnosti koju je imala upravo Agatha Christie.
“Napuklina” ipak nije loš krimić, štoviše uzbudljiva je i činjenica da nas priča vodi na (nama krajnje egzotičan) Island, ali postoji jedan problem. Roman kao da je sačinjen od dvije priče koje su nategnuto povezane u cjelinu: jedna je zločin koji se zbio 1955. na nedostupnoj farmi u fjordu okovanom ledom, a druga je nestanak djeteta i događa se u sadašnjosti. Autor nas vješto tjera da tražimo rješenja, na trenutke nudi uzbudljivo štivo, ali u konačnici te dvije priče povezuje tek lik novinarke koja pomaže lokalnom policajcu... Nedostaje upravo onaj “klik”, ključni detalj oko kojeg Christie gradi svaki svoj triler, i koji nju i danas čini nedostižnom majstoricom žanra.