Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
TRAŽI NOVOG HIRSTA

Charles Saatchi pravi reality šou za umjetnike

27.01.2009.
u 16:50

Reklamni mogul Charles Sattchi, koji je s bratom Mauriceom osnovao slavnu reklamnu agenciju Saatchi and Saatchi, jedan je od najpoznatijih britanskih kolekcionara moderne umjetnosti. Njegovim novcem pokrenuta je cijela razvikana eksplozija "Brit Arta" u devedesetima, i slavu su stekli umjetnici poput Damiena Hirsta, Tracy Emin i drugih.

A nove takve umjetnike Charles Saatchi odlučio je naći po receptu prokušanom u pop-glazbi – reality šou. Nova serija koju će on producirati emitirat će se na drugom programu BBC-a i zvati se "Saatchi's Best of British". Od svih koji se prijave, a u obzir dolaze umjetnici svih vrsta (instalacije, slikarstvo, digitalni mediji, skulpture, tiskarstvo, performeri...), Saatchi će osobno odabrati šest koji će ući u finale.

No ne treba očekivati da će se reklamni mag osobno pojavljivati pred kamerama, poput Simona Cowella u "X factoru"; poznavtelji prilika kažu:
- On mrzi biti u središtu pozornosti. Voli se držati za sebe, na isti način kao kad krišom uđe u galeriju i otkupi cijelu izložbu, a da uopće ne upozna umjetnika.

No sudionici novog realityja ne mogu se nadati takvu otkupu "kapom i šakom", jer je zbog mogućeg sukoba interesa unaprijed odlučeno da Saatchi neće moći za svoju zbirku kupovati djelo nijednog od sudionika u natjecanju.

No zato će šestero odabranih biti smješteno u elitnu umjetničku školu, gdje će ih pred kamerama školovati neki od napoznatijih britanskih suvremenih umjetnika, a na kraju serije mogu se nadati zbilja ekskluzivnoj publici: njihovi radovi bit će iduće godine izloženi na izložbi koju će Saatchi organizirati ni manje ni više nego u jednom od najpoznatijih ruskih muzeja, Ermitažu u St. Petersburgu.

Želite prijaviti greške?