Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Digitalizacija poslovanja

Zbogom papirima: Od sada do svog poslovanja možete u samo nekoliko klikova

Fina
Foto: Canva
1/3
15.07.2021.
u 15:00

„Ovaj sustav upravo je ono što je nedostajalo u Hrvatskoj kako bi se olakšao ulazak u poduzetništvo i poboljšala poduzetnička klima u 21. stoljeću“, kaže poduzetnik Jerko Kušeta

- „Možda da otvoriš firmu? – Ma ... previše je to papirologije, ne znam ni odakle bih krenuo. Pa dok proučim sve potrebne propise, obiđem sto šaltera ... ne isplati se. Radije bih za to vrijeme radio nešto svoje… „ Upravo ovako u nekim slučajevima počinje i završava razgovor o pokretanju poslovanja u Republici Hrvatskoj.

Poduzetnici, pogotovo oni mladi, često očekuju da će za pokretanje poslovanja trebati obilaziti mnogo institucija te da će imati puno troškova i morati popunjavati veliku količinu zbunjujuće papirologije. Takvom razgovoru i stavu u prilog idu i istraživanja koja dokazuju da je Hrvatska jedna od najsporijih zemalja Europske Unije kada je riječ o administrativnim procesima. Srećom, takav trend se mijenja sveopćom digitalizacijom društva. Najveći pokazatelj konkretne promjene jest mogućnost da svoje poslovanje, neovisno o tome hoćete li poslovati kao obrt ili kao trgovačko društvo – možete otvoriti potpuno online.

Za početak poslovanja dovoljan jedan elektronički postupak

Čekanje u redovima možete zaboraviti. Od sada, sve podatke potrebne za pokretanje poslovanja možete nadležnim institucijama predati putem jednog jedinog elektroničkog obrasca, kad god poželite, iz udobnosti svog doma. Svu razmjenu podataka više nećete morati obavljati fizički, budući da će se iz unesenih podataka generirati svi potrebni dokumenti koji će biti poslani institucijama u vaše ime. Za početak poslovanja vašeg trgovačkog društva ili obrta bit će dovoljno tek nekoliko radnih dana.

Riječ je o informacijskom sustavu START o kojem vam donosimo sve detalje, na primjeru trgovačkog društva.

Da biste pristupili ovom sustavu, dovoljno je da se prijavite na usluge sustava START putem portala e-Građani ili direktno na službenoj stranici sustava, start.gov.hr. Identifikacija, autentifikacija i potpisivanje potrebne dokumentacije vrši se elektroničkom osobnom iskaznicom ili Fininim osobnim certifikatom na QSCD uređaju.

Temeljem prijave, sustavu START postaju dostupni svi podaci korisnika koje državna uprava već ima u svojim bazama podataka, a korisnik unosi samo one podatke kojih u tim bazama nema. Nakon toga, u sustavu se generiraju osnivački akti koje je ranije pripremao i ovjeravao javni bilježnik, kao i svi potrebni prilozi za trgovački sud. Uplate temeljnog kapitala i pristojbi vrše se kartičnim plaćanjem putem interneta.

Nakon osnivanja trgovačkog društva, sustav „paketira“ i prosljeđuje podatke o trgovačkom društvu drugim odabranim institucijama (Državni zavod za statistiku, Porezna uprava, HZMO, odabrana banka).

Za korištenje sustava START korisnik ne plaća nikakvu naknadu, dok je pri osnivanju u papirnom obliku potreban cijeli niz naplativih potvrda. Također, sudska pristojba je za korisnike sustava START umanjena za 50% u odnosu na druge načine osnivanja.

Sve navedeno donosi brojne uštede i prednosti, a jedna od najvećih je i ta da kao osnivač možete biti na bilo kojoj lokaciji te da vam više nije potreban javni bilježnik kao posrednik.

Foto: Schreenshoot početne stranice informacijskog sustava START, start.gov.hr

„Za ulazak u poduzetništvo važan je dobar START“

Pokretanje poslovanja elektroničkim putem pokazalo se odličnim za brojne poduzetnike, kao i one koji to tek žele postati. Među njima je i Jerko Kušeta, koji je s bratom pokrenuo društvo s ograničenom odgovornošću, putem sustava START.

- Sustav START je upravo ono što je nedostajalo u Hrvatskoj kako bi se olakšao ulazak u poduzetništvo i poboljšala poduzetnička klima u 21. stoljeću - kaže Kušeta. Ova opcija omogućuje da se postupak osnivanja trgovačkih društava stavi na razinu koja je standard današnjice, kako u EU-u tako i šire.

Sustav START donosi brojne prednosti, ističe.

- Među glavnim prednostima bih izdvojio jednostavnost sustava gdje zbilja svatko uz računalo i osobnu iskaznicu s čitačem može započeti svoju poduzetničku karijeru, potom brzinu obrade gdje se cijeli proces finalizira u roku od nekoliko dana te naposljetku i cijenu koja je bitno manja od klasičnog načina otvaranja društava.

- Možda i najvažnije je to što nema šetnje od šaltera do šaltera. Radi se o jedinstvenoj platformi gdje se svi potrebni podaci između svih sudionika kao što su Porezna uprava i ostale državne institucije, pa i kreditne institucije – zaključuje Kušeta.

Foto: Canva

Proces otvaranja njegovog poduzeća trajao je svega četiri dana, od predaje zahtjeva 14. prosinca, do dostave svih dokumenata i upisa u sudski registar 18. prosinca 2020. godine.

- Postupak je vrlo lagan i orijentiran upravo na to da bude maksimalno jednostavan za korisnika te se kroz upis prijave nude i mogućnosti koje su potrebne korisnicima po osnivanju društva. Pritom su društvo osnovale dvije osobe, a za direktora je imenovana treća – objašnjava Kušeta.

Kao korisnik sustava START, sve je odradio samostalno, bez posrednika ili administrativnih procesa, što mu je dalo potpunu slobodu i mnogo lakši uvid u cijeli, uobičajeno, kompliciraniji proces.

START pruža širok izbor opcija

Bilo da želite pokrenuti društvo s ograničenom odgovornošću, jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću ili obrt, START ima opciju za sve oblike poslovanja.

Korisnik samostalno kreira uslugu koja mu je potrebna te, uz obvezne prijave, koje su upis društva u sudski registar i Registar poslovnih subjekata ili upis obrta u obrtni registar i Registar poreznih obveznika, bira između opcionalnih prijava, kao što su upis u registar obveznika PDV-a i/ili dodjele PDV ID broja, predaja zahtjeva za otvaranje transakcijskog računa u odabranoj banci, registracija u sustav HZMO-a.

Iza cijelog sustava START stoji Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, koje je njime uvelike olakšalo postupak pokretanja poslovanja, ali i predstavilo digitalnu uslugu u punom smislu, a Fina ga je uspostavila i operativno održava. Priča s početka teksta o pokretanju poslovanja više ne mora imati negativan kontekst, jer zahvaljujući informacijskom sustavu START, za pokretanje poslovanja postaje dovoljno svega nekoliko klikova. Korisnicima je na raspolaganju uputa, koja je vodič korak po korak kroz aplikaciju te Finina korisnička podrška.

- Kada bih nekome preporučio START, jednostavno bih mu rekao da je za dobar ulazak u poduzetništvo važan dobar start, a to je upravo ono što se kroz ovaj sustav dobije. Isto tako bih i svoje iskustvo iskoristio kao preporuku za buduće poduzetnike – zadovoljno za kraj govori Kušeta.

Sadržaj nastao u suradnji s Finom.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije