Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Gužva

Turističke agencije zaratile zbog unosnog tržišta školskih izleta

23.04.2009., Zagreb - Boris Zgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putnickih agencija, UHPA-e.
Foto: Zarko Basic/Poslovni dnevnik/PIXSELL
21.11.2014.
u 23:15

Hrvatsko tržište školskih putovanja vrijedno je oko 150 milijuna kuna, a ono je neuređeno i često se povezuje s korupcijom

Iza sukoba u Udruzi hrvatskih putničkih agencija (UHPA), koji je eskalirao isključenjem četiriju agencija, dobrim dijelom krije se borba za tržište školskih putovanja, i to u okolnostima upitno uspješnih pokušaja uvođenja reda u tom financijski izdašnom segmentu.

Prema procjenama UHPA-e, jer službeni podaci ne postoje, tržište školskih putovanja u Hrvatskoj vrijedno je oko 20 milijuna eura ili oko 150 milijuna kuna, a prihod od školskih ekskurzija čini većinu prihoda koji agencije ostvaruju od domaćih gostiju. Tržište uglavnom ne funkcionira na zdravim osnovama i često se povezivalo s korupcijom, darovima ravnateljima i nastavnicima kao nagradama za angažman pojedinih agencija. Radi uređenja tržišta Ministarstvo obrazovanja proljetos je donijelo Pravilnik o izvođenju izleta i ekskurzija, s propisanom procedurom odabira organizatora putovanja te uvođenjem obveze da dnevnice nastavnicima podmiruju lokalne uprave. UHPA je pokrenula projekt specijalizacija agencija koje moraju udovoljavati strogim kriterijima, uz ISO standard i certifikat za društveno odgovorno poslovanje u turizmu Travelife. Brošura UHPA-e s popisom 32 agencije specijalista za školska putovanja poslana je na adrese svih škola i Ministarstva obrazovanja, uz preporuku da se angažiraju u budućim putovanjima. Direktor UHPA-e Željko Trezner smatra da je pobuna nastala zato što nekim članovima ne odgovara uvođenje reda.

– Kad je krenuo proces specijalizacija, dio članova od Upravnog odbora tražio je da izmijeni odluku, a kad su vidjeli da se to neće dogoditi, krenuli su pritisci – kaže Trezner, čiju su plaću pokušale doznati isključene agencije. Dok nam je predsjednik UHPA-e Boris Žgomba (na slici) objasnio kako je u brošuri riječ samo o preporukama za angažman agencija, bez ikakve obveze, dio članstva u tome vidi narušavanje tržišne utakmice, a isključeni će se zbog toga obratiti i AZTN-u.

>> Đačke ekskurzije pod znakom pitanja, škole nemaju za dnevnice nastavnika

Komentara 4

BJ
Bjelovar112
12:31 22.11.2014.

je uz ove godine ministarstvo donosi novi pravilnik i svi koji ce placati morat ce u vrlo kratkom roku podmirit racun jer ce se sve tek znati u drugom polugodistu .

VV
Vrazje Vjestice
08:44 22.11.2014.

korupcija? ma nije moguće!!! pa zar toga ima u hrvatskoj???

MA
majusko
09:13 22.11.2014.

Pa ti izleti su katastrofa. A kostaju duplo od boljih aranzmana preko normalne cijene agencija. Mislim da uskok ima ponovno jako puno posla.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije