Mlada hrvatska tvrtka Sinitech, koja se bavi procesnim rješenjima, vrlo iznenađujuće prkosi krizi i uvjetima na tržištu. Sinitech posluje od 2009. godine i trenutačno ima 70 zaposlenika. U prvom polugodištu ostvarili su više od 10 milijuna kuna prihoda, u strukturi kojih inozemni poslovi imaju 65 posto udjela, te oko milijun kuna dobiti. Za ovu godinu planiraju prihod od 25 milijuna kuna.
– Kriza je neravnomjerno pogodila sve industrije, a u našoj se manifestirala kroz izostanak investicijskih projekata u prehrambenoj i farmaceutskoj industriji – kazuje direktor Sinitecha Slaven Vujić te dodaje:
– Spomenute industrije uvijek imaju svoje tržište jer zadovoljavaju primarne ljudske potrebe, pa je logično da zahtjeva za opremom i uslugama u tim industrijama, u određenoj mjeri, uvijek ima.
Niz tvrtki kapitulirao
Tržište u uvjetima opće gospodarske klime bilježi pad, no ulaganja u procesnu opremu apsolutna su nužnost u postizanju konkurentske prednosti.
– U Hrvatskoj ne postoji značajna konkurencija u nuđenju procesnih rješenja, s obzirom na to da je niz tvrtki kapitulirao zbog gubitka tržišta te izostanka pravovremenog i stručnog restrukturiranja poslovanja. Snažni europski sustavi ostvaruju i više od 4 milijarde eura godišnjih prihoda od prodaje procesnih rješenja, no na regionalnom tržištu uspijevamo im biti konkurentni i cijenom i kvalitetom. Perspektiva tvrtke je u bogatom znanju naših inženjera i stručnih djelatnika u proizvodnji, čija je kvaliteta prepoznata na svjetskim tržištima – naglašava Vujić.
U Hrvatskoj Sinitech surađuje s najvećim brendovima u industriji hrane i pića poput Coca-Cole, Podravke, Agrokora, Francka, Kraša, Vindije, Koestlina i ostalih. Tvrtka je angažirana u sustavu Coca-Cole diljem Europe, u Austriji, Švicarskoj i Njemačkoj, a velik interes za njezinim proizvodima i uslugama stiže i iz zemalja bivšeg SSSR-a poput Moldavije, Litve i Ukrajine, iz arapskog svijeta poput Sirije i Jordana te s afričkog kontinenta gdje je posebno prisutna u Egiptu i Libiji, tvrdi Vujić.
– Ponosni smo što 65 posto prihoda ostvarujemo u poslovanju na inozemnom tržištu. Recesija je i vrijeme je za restrukturiranje kompanija. S obzirom na opći pad investicija, i mi smo se suočili s nižom razinom ulaganja u proizvodne pogone. Trenutačno u Hrvatskoj postoji određena zadrška prema novim krugovima investicija, no budite bez brige, profesionalci u punom smislu te riječi ne spavaju, oni pomno planiraju svoju prisutnost na tržištu.
Za moderne tehnologije u Hrvatskoj trenutačno se zanima relativno mali broj tvrtki, tržište zainteresiranih u padu je. S druge strane, situacija u inozemstvu bitno je drugačija. Nosioci tamošnjih uistinu modernih tehnologija stižu iz priznatog europskog okruženja, poput tvrtki iz Njemačke, Italije, Austrije i Švicarske.
Kriza manja u EU
– Na europskom tržištu kriza se ne osjeća toliko kao u Hrvatskoj i bliskoj regiji, pa smo se okrenuli kvalitetnijem tržišnom nastupu izvan Hrvatske i vjerujemo da će se on ostvariti – ističe direktor Sinitecha Slaven Vujić.
U Hrvatskoj se manje proizvodne tvrtke nalaze u vrlo nezavidnom položaju, smatra Vujić. Puno se priča o važnosti proizvodnje, no konkretnih koraka za razvoj proizvodnih potencijala jako je malo. Nedostaje kvalitetna dugoročna strategija razvoja iza koje će stajati kompetentni stručnjaci, a vladajuće strukture trebaju shvatiti da jedino potpore i investicije u razvoj domaćih potencijala donose rezultate za godine koje slijede.
Moj nečak ,otvorio tvrtku,vanka,jer bi zbog Hr prevelikih davanja,propao Kao obitelj Hebrang izuzetno smo zadovoljni nećakovim uspjesima. Može se kad se hoće,ali najbolje za tvrtke i novac-pohrana van granice A.H.