Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 135
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Zvečevo

Razjedinjeni konditori teško će dobiti bitku sa strancima

'Pozega-21.12.2010. Zdravko Alvir, predsjednik uprave Zveceva Photo: Dusko Mirkovic/PIXSELL'
'Dusko Mirkovic/PIXSELL'
23.12.2010.
u 12:21

Kvalitetni proizvodi, odgovorna proizvodnja i osluškivanje želja potrošača glavni su razlozi što Zvečevo drži udjel od 29 posto hrvatskog konditorskog tržišta, kaže predsjednik uprave Zvečeva Zdravko Alvir.

S kvalitetom nema kompromisa, tvrdi čelni čovjek Zvečeva Zdravko Alvir, čemu u prilog najbolje govori respektabilni udio od 29% hrvatskog konditorskog tržišta, tek četiri posto manje nego što ga ima tržišni lider Kraš. Sam brend Mikado, pod kojim je lansirana i prva čokolada s rižom u svijetu – koja se nalazi i među pet najprodavanijih čokolada u nas – drži 17% tržišnog udjela, a u kompaniji se ovih dana hvale i sa 1,4 milijarde prodanih čokolada Seka i Braco, najstarijeg čokoladnog brenda u RH i regiji.

Rast proizvodnje

Alvir je uvjeren da se na tržištu jedino može opstati inovativnošću, kvalitetom, ulaganjem u znanje i tehnologiju, što je u kombinaciji s visokokvalitetnim sirovinama, odgovornom tehnološkom pripremom i obradom te komuniciranjem s potrošačima najbolja garancija zašto je Zvečevo, koje iduće godine slavi 90. rođendan, svih ovih godina ostalo i opstalo na tržištu. S rastom proizvodnje, koji je ove godine obilježio cijelo konditorsko tržište, te s novim, inovativnim proizvodima pod brendom Mikado, u požeškoj tvrtki očekuju 11-postotni količinski i 10-postotni financijski rast u 2010. u odnosu na 2009., kada je ostvarena dobit od 3,25 milijuna kuna – pet puta veća nego godinu prije.

No, usprkos tome, za domaće je konditore, kaže Alvir, poražavajuća činjenica da na vlastitom tržištu drže samo 32 posto udjela. Razlozi tome su, tvrdi, u prejakoj kuni koja pogoduje uvoznim lobijima i stranim proizvođačima, visokim cijenama domaćih proizvoda, fiskalnim i parafiskalnim nametima, nepravilno deklariranim proizvodima na tržištu bez dostatne kontrole te uvijek prisutnoj rezerviranosti potrošača spram domaćih proizvoda, premda su oni, napominje, daleko kvalitetniji od većine stranih. K tome, domaći proizvođači su previše razjedinjeni da bi si zajedničkim nastupom smanjili troškove ulaska na nova tržišta, logistike i distribucije, ili pak zajedničkom nabavom strateških sirovina smanjili i troškove proizvodnje i povećali konkurentnost bez obzira na otežane okolnosti poslovanja.

Zvečevu je najveće i najvažnije izvozno tržište regija. Trenutačno je u pregovorima s jednom respektabilnom distributerskom tvrtkom za tržište sjeverne Afrike, dok mu na tržištima SAD-a, Kanade i Bliskog istoka slabi dolar otežava poslovanje.

Novi brendovi i u 2011.

Osim u konditorskom dijelu, koji čini 85 posto njezinih prihoda, požeška kompanija na tržištu je prisutna i s alkoholnim pićima, koja, kažu, imaju najviše potencijala za rast. Pogotovo u segmentu voćnih rakija u atraktivnoj ambalaži pod brendom Alvir, koje se isključivo rade iz prirodnih sirovina i uz najnoviju tehnologiju. Na žalost, čini se da jedino Zvečevo u tom dijelu poticanja domaće proizvodnje i čuvanja tradicije plaća trošarine, iako se na njega odnosi tek nešto više od četvrtine ukupne proizvodnje od oko 4 milijuna litara rakije u Slavoniji.

Alvir kaže kako će poslovnu 2011. obilježiti proizvodnja trendi rakija i likera, poput medovače, te proizvod koji se zasad drži u tajnosti. U konditorskom sektoru u planu je širenje na izvozna tržišta, novi brendovi i proizvodi te povećanje kapaciteta proizvodnje sa sadašnjih 5500 – i na 10.000 tona čokolade godišnje. U 2011. stiže i nova proizvodna linija vrijedna 25 milijuna kuna kako bi kvaliteta i dalje bila glavni adut zašto Zvečevo zovu tvornicom slatkih užitaka, završava Alvir.

Komentara 5

MA
matia
13:03 23.12.2010.

jel neko zna da li su kvalitetnije tj.zdravije milke ili ove naše mliječne čokolade?dorina mi je nekako pretvrda a braco i seka sam od samostalnosti pojeo samo jedanred nedavno i nije mi se činila loša.

PA
padobranac
13:20 23.12.2010.

Naravno da su bolji od Milke i Dorine i mnogih drugih čokolada. Moraš probati i Bracu, Samo ti i Volim te. Sve su ove marke čokolade nastale kopiranjem proizvoda iz Požege...

LO
lojtra
19:20 23.12.2010.

Hrvatska proizvodnja čokolada tužna je kao i hrvatska država a k njima nas privlači najviše nostalgija i domoljublje. Osobno volim najviše ono malo \"životinjsko carstvo\". Seka i braco su odlične a i dorina valja. Međutim, ono što doslovno i kronično nedostaje su: \"kvalitetni proizvodi, odgovorna proizvodnja i osluškivanje želja potrošača\". Hrvatske čokolade su nemaštovite, skupe a nisu niti \"zdrave\" koliko se misli. Ako pogledate njemačke čokoladice \"Ritter sport\" u svim vrstama, načinu ponude, pakiranja, dodacima lako dođete do dokazivog zaključka da samo jedna zapadna firma iz \"branše\" šije sve hrvatske \"proizvođače\" za kakvih 2000+%. Pribrojimo li k tome proizvođače iz švicarske, belgije, nizozemske, francuske itd, itd. Alvirove navode iz članka možemo prihvatiti tek kad se nalijemo znatnih količina njegove \"Alvir\" rakijetine!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije