Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 142
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Uspješna godina

Najveća zarada Ine od 2011. – 1,22 milijarde kn. Dio novca za ulaganja

Ina
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
20.02.2018.
u 20:52

O investiciji od 400 milijuna kuna u riječku rafineriji još nije odlučeno

Ina je lani poslovala s čistom zaradom od 1,22 milijarde kuna. Za usporedbu godinu ranije ostvaren je tek 101 milijun kuna neto dobiti.

Dio tog novca Ina će zadržati za investicije, ali će isplatiti i dividendu o čijem iznosu će Uprava tek odlučiti u idućim mjesecima. Država bi ovisno o odluci mogla u riznicu dobiti stotine milijuna kuna. S druge strane Ina konačno ima i novca za ulaganja, a zanimaju ih nova istraživačka polja na kopnu pa čekaju nove natječaje. Pohvalili su se da su istraživačke radnje na polju Drava II. započele, ali i najavili da će se natjecati za nove koncesije.

Žele nova istražna polja

Iako Ina često komunicira o nužnosti koncentracije rafinerijskog poslovanja u jednoj lokaciji i modernizaciji rafinerije Rijeka, konačna odluka o tome nije donesena. Natječaj je u tijeku, a u prvoj polovici tekuće godine trebali bi u Ini dobiti analizu koja će pokazati isplativost investicije u idućih 20 godina, pojasnio je prvi čovjek Ine Zoltan Aldott.

– Mi smo jedni od rijetkih koji planiraju u rafineriju u Rijeci uložiti 400 milijuna eura. Investicija mora biti pametna i isplativa. Ima li dovoljno tržišta za dvije rafinerije u Hrvatskoj - nema – zaključio je Aldott. Rafinerija Sisak ponovno je poslovala u minusu pa su iz Ine istaknuli da je rezultat negativan za 207 milijuna kuna. Gašenje FCC pogona donijet će određene uštede, kažu, ali ne dovoljne da se u potpunosti neutralizira minuse iz poslovanja. A segment rafinerije i marketing imao je i rast prihoda i rast proizvodnje. Prihodi sektora narasli su na 16,2 milijarde kuna, što je skok od 24 posto u odnosu na godinu ranije. Istovremeno je rasla i proizvodnja u rafinerijama na 4,1 milijun tona.

Proizvodnja je rasla i u upstream sektoru, međutim iz rezultata plinskog biznisa vidljivo je da se jadranske bušotine približavaju kraju. Proizvodnja nafte u odnosu na 2010. narasla je za 30 posto, ali zahvaljujući starim bušotinama jer nema novih polja osim dviju u Hrastilnici. Ina je najavila da je u potrazi za novim prilikama za istraživanje i eksploataciju na domaćim poljima. S druge strane proizvodnja plina na Jadranu pala je za 17 posto u odnosu na godinu ranije i bila bi u padu da nisu ‘povukle’ bušotine na kopnu, koje su ostvarile rast od tri posto. Ukupna financijska slika Ine je poprilično dobra. Omjer neto duga i EBITDA je tek 0,4 posto, a sam dug je pao na 1,4 milijardu kuna. Podsjetimo u 2010. Ina je bilježila čak deset milijardi kuna duga. Kapitalnih je ulaganja u prošloj godini bilo 1,4 milijarde kuna, a EBITDA grupe iznosila je čak 3,2 milijarde kuna. Ukupno, Ina posluje bolje nego u godinama kada je cijena nafte na svjetskim tržištima dosezala i 110 dolara po barelu. Tvrtka je sada stabilna i spremna za nove investicije i širenje poslovanja.

Rafinerije MOL-a u plusu

I suvlasnik Ine, MOL Grupa, imala je izvrnu godinu. Pohvalili su se da su imali najveću dobit u posljednjih deset godina. Kompanija sa sjedištem u Budimpešti je zaradila 1,11 milijardi dolara, što je skok od 18 posto u odnosu na poslovanje iz 2016. godine. Downstream, odnosno rafinerijsko poslovanje i prodaja, je ostvario snažne rezultate, odnosno imao je 1,18 milijardi dolara EBITDA, što je polovica ukupnog rezultata. MOL je unatoč umanjenju plana investirao više od milijarde dolara u razvoj u 2017..

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

Ina
1/10

 

Komentara 4

RI
ribar110
08:53 20.02.2018.

Zato su se i smanjile place u maloprodaji.

ST
stefj
08:15 20.02.2018.

Očekivano, racionalizacija poslovanja i povećanje marži donosi svoje. Još da ima investicija bilo bi to super, ne bi trebalo niti kupovati ju nazad... Ono što bi vlada trebala napraviti jest omogućiti daljnju liberalizaciju tržišta. Pogledajte npr. Austriju gdje su veća davanja na gorivo, a cijene goriva niže. Samo je jedan razlog za to - tržište... Tamo je vlada usmjerila razvoj, te 3 najveće kompanije drže nekih 30% tržišta , te je izraženo tržišno natjecanje. Kod nas 3 najveće kompanije drže preko 90% tržišta te je izraženo dogovorno postavljanje cijena. Jako jednostavno...

PR
prarvat
22:53 20.02.2018.

zato ju je bilo lako prodati

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije