Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 100
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Investicije
Povratak na članak

Opet je produžen rok za Zračnu luku Zagreb

Iako nema službene potvrde, izgledno je da će se sniziti cijena projekta Zračne luke. 198 milijuna eura jednostavno je previše

Komentari 21

BU
bubaclex
10:10 09.05.2011.

@brainiac: najjači komentar ikad :rofl: brijem da si je Jure unio u cv stavku da je Hadidovu pobijedio na nekom tamo natječaju :D

VL
M4
marko_42
15:25 09.05.2011.

njegova Umišljenost nije vladimir nego velimir neidhardt

VL
MI
misuratakid
08:02 09.05.2011.

Večernjakovci odite k vragu! Kakav je to glupi potpis pod sliku? Najjadnija zračna luka u Europi? Pa što onda ako je jadna? Neka je i najjadnija na svijetu meni je najdraža jer je naša i u ovom trenutku još uvijek u hrvatskom vlasništvu - što neće još dugo biti jer je veleizdajnička politika i nju odlučila predati strancima u ruke. Đubrad HDZ i Đubrad SDP!

VL
IB
ibm
08:16 09.05.2011.

hdz opet nešto zabrljao? vlada j kosor opet nešto krivo napravila? ma nije moguće...

VL
MN
MA NEMOJ!
08:10 09.05.2011.

koji smo mi kreteni ! umjesto da se raspiše tender koji zahtjeva gradnju na nekoj drugoj lokaciji i prometno povezivanje novog aerodroma s barem 2 ili 3 grada (zagreb-rijeka-split), brza željeznica, ovi majmuni što kao \"misle\" i dalje inzistiraju naa modernizaciji pleso nema mjesta za širenje prema nekom većem aerodromu, koji nam je nužno potreban ukoliko se želimo baviti turizmom. mi i dalje strateški željno očekujemo konzerva turiste i to samo za tih 30 dana sezone pa dobro ljudi, postoji li ijedan na fukciji koji ima neku viziju? strategiju? ili samo imbecili smiju misliti?

VL
BA
barbaizamerike
08:10 09.05.2011.

iskreno bi bio sretan da koncesiju dobije neka americka firma jer bi onda bilo direktnih letova za ameriku i sagradila bi se velika zracna luka u kojoj bi se zaposlilo dosta ljudi a iz te zracne luke bi isli dalje letovi u zemlje u okruzenju .dobro bi bilo za hrvatsku a i za nas koji zivimo van hrvatske

VL
BR
brainiac
08:24 09.05.2011.

Jel to ona zracna luka na cijem natjecaju je Jure Radic pobijedio Normana Fostera i Zahu Hadid? Ahahahaa....

VL
CI
cici14
08:50 09.05.2011.

Hm Dok se mi 20 godina prepucavamo tko je na ovim prostorima luđi, drugi ljudi rade. Beč, koji je u kategoriji manjih europskih aerodroma, napravio je novu infrastrukturu, zgradu, preuzeo dio prometa, koridora itd. Čak i Beograd je uzeo -- po naslijeđu, jedan dio kolača. Mi smo ostali u slijepom crijevu i sad kad je kasno fantaziramo, a ne shvačamo da je zagrebački aerodrom, zbog situacije sa ratom, u svim ozbiljnim avio kompanijama postao aerodrom koji je zastario, kraj puta, dakle polako će na njega slijetati sve više truli avioni, niskotarifni prijevoznici i sl. A mi čemo pametovati.

VL
OB
-obrisani-
10:52 09.05.2011.

Čestitam 9. svibnja, Dan pobjede nad fašizmom, svim građanima Hrvatske

VL
UK
Ugo Kajvez
11:01 09.05.2011.

\"Upućeni tvrde da su koncesionari oprezni oko vrijednosti investicije na koju bi se obvezali i zbog poslovanja Zračne luke Zagreb, koja odnedavno ima novi, znatno niži cjenik svojih usluga, a to je rezultiralo, kako doznajemo, unatoč rastu broja putnika u prva tri mjeseca ove godine od 11 posto, padom prihoda od 5,4 posto i gubitkom od sedam milijuna kuna.\" .................................................................................................................................. Zahvaljujućim dobrim dijelom tzv \"Low Cost airline\"-a kojima se skoro đžabe nude aerodromeske usluge samo da se ih privuće ............ od tud i previsoke aerodromske takse ............ ..................................................................................................................................... Ima jedna odlična židovska izreka ..... \"Presiromašan sam da kupujem jeftino\" ........

VL
BL
blackfriars
14:56 09.05.2011.

Moderna zracna luka je \"gateway\" u svijet. Pitanje je sta Zagreb/Hrvatska zele od takve luke. Ako je veci priljev putnika motiv onda treba ponuditi kvalitetniji sadrzaj u samom Zagrebu. Ako je business motiv, onda od Hrvatske treba stvoriti interesantnu destinaciju za investicije...ali tu vec ulazimo u srz problema. :-)

VL
PA
papa9087
18:44 09.05.2011.

hvala administroru - samo tako, briši komentare poput mojih koji upućuju na problematiku i bave se diskusijom. treba ostaviti komentare koji pljuju projekte, jer to je očito vrlo \"in\" - čestitam na novinarskoj odgovornosti. Moj komentar nikoga osobno nije uvrijedio,o, već ukazao na kontra-produktivnu klimu, anti-progresivnu.

VL
Avatar Point_of_view
Point_of_view
19:09 09.05.2011.

@MA NEMOJ, kad bi koncesionar eventualno pravio aerodrom na ledini, trebalo bi mu najmanje pedesetak miljiuna € da otkupi zemljiste od Hrvata. Jer kad Hrvat vidi priliku za nekoga ucjenjivat, taj ne propusata. Summa summarum, kud god pogledas nema pravihih investitora, od Dubrovnika pa do Savudtije. Ili su neki hedge fondovi ili neki muljatori ili je pak pranje prljavog novca. Vlada nikako da shvati, koje korake mora poduzeti, da bi uopce dosla u priliku zainteresirati seriozne investitore.

VL
PR
proxy1969
21:11 09.05.2011.

200 milja, projekt radio IGH, a ovi t****i kažu da ne vrijedi više od 150 milja? Pa valjda JRadić zna kolk\'o to košta.............

VL
PA
papa9087
21:16 09.05.2011.

@point of view, ok- slažem se da netreba srljati u posao s bilo kim, međutim čini mi se da nama u Hrvatskoj rijetko koji investitor odgovara. Surova istina jest da imamo lošu reputaciju u poslovnim krugovima, i svaki „ozbiljan investitor““ se drži rezervirano i jednostavno ode negdje drugdje gdje nije dočekan na nož. Samo oni hrabri, a vjerovatno i malo „punkuti“mazohisti, ili oni sumnjivi petljaju oko nas... Malo sarkazma, ali zaista evo predlažem otvorenu diskusiju, meni se čini da se ZLZ hrva sa sljedećim izazovima: 1) Croatia Airlines ima oko 65% letova iz ZLZ, jer je čvorišna luka (iako preveliki udjel), međutim u toj kompaniji postoji izostanak autonomije u određivanju prometne politike (Star Alliance i Lufhansa sav promet preusmjeravaju preko Munchena i Frankfurta za SAD i Kanadu). A CA logično ima tu potencijala, jer je i prije 1990. bilo 5 direktnih linija (Chicago, Toronto, Cleveland, NY, Montreal) via Panam, Air Canada i JAT-a. Čak štoviše danas, Lufthansa iz ZLZ svojim avionima prometuje u najboljim terminima, a CA za iste te njemačke gradove kupi ostatke i leti s polupraznim avionima. – just something to think about... 2) ZLZ desetljećima zanemarivana i ostale zračne luke su uzele svoj kolač (Budimpešta 1979- 2 mil. Putnika, ZLZ -1,9, BG-2,3), danas: Budimpešta 8 mil, Beograd – oko 3 mil, Zg- 2,2 i uspostavile „tradicionalne rute“. ZLZ i zračni prostor oko Zaggreba je općenito u 1970tima bila na jednim od prometnijih koridora u Europi, radi čega se i desila zbrka 1976 i sudar iznad Vrbovca. 3) Zadatak današnjice: treba dovesti promet, a u ZLZ su očito ove godine procijenili da će im to poći za rukom ako snize cijene pristajanja. Međutim, vjerujem da je to proces. S druge strane eto koristim usluge ZLZ-a često i čini mi se da ima ljudi tamo koji egzistiraju kao „bubrezi u loju“ i čuo sam da su im operativni troškovi osoblja previsoki- sori, ali to je vrlo moguće, pa primjerice nisam nigdje toliko nezainteresiranosti kao u uslužnim objektima ZLZ– vjerovatno se taj dio buni, jer očekuju kako će biti određenih rezanja. ZLZ-u treba prostora i povećanje konkurentnosti Imam podatak da je u travnju 2011 bio porast prometa od 16% u odnosu na rekordnu 2008., možda ZLZ dođe do 2,4 ili 2,5 ove godine – držimo fige...

VL
PA
papa9087
21:48 09.05.2011.

osim toga, ako ne dođe do proširenja u sljedeće 3 godine, propuštamo „momentum“ koji će se dogoditi tijekom našeg ulaska u EU – pretpostavka je da se mijenjamo/reformiramo i da ćemo krenuti sa ekonomskim razvojem 2012-2015. Primjerice, Riga glavni grad Latvije je u 2004. u godini pristupanja EU imao 1,7 mil putnika, a do 2010 došla do cca 6 ili 7 mil, možete provjeriti. Sličan rast se dogodio i Buchuresti i Sofiji (ne u apsolutnim brojkama, već visokim postotcima) od 2006 do 2010. Pa čak i da se ZLZ-u takva pojava dogodi u 50% blažem obliku, opet će promet sa sadašnjih 2,1 doći barem do 3,5 ili 4 mil putnika do 2015., a za to treba infrastruktura kojoj treba barem 3-4 godine da se napravi. Ako si ne osigurmo infrasturkuturu i prilagodimo poslovanje i otvorimo prema tržištu interkontinentalnog transporta (SAD, Canada – turisti, dijaspora, tranzit za područje Slovenije, Hrvatske i pola BiH), promet će opet mimo nas otići tamo onome tko iskoristi prilike (Beograd, Ljubljana, Budimpešta). Ne kažem da promet neće rasti ako budemo kilavili, hoće ali puno slabije i jadnije. Meni se čini da nam treba strateški partner koji može osigurati promet mimo Croatia Airlines „ograničene politike“. Super stvar je ššto je Hrvatska kao jedina zemlja iz bivše Juge od TSA kategorizirana stupnjem 1 početkom 2011., što je ubrzo i omogućilo potpisivanje „otvorenog neba“ sa SAD-om (uspostava direktnih linija). Sada samo treba zaj... cijelu stvar kako to već i znamo 

VL
VI
Vito
06:36 10.05.2011.

Da vidimo - 200.000.000 eura smanjiti na 150.000.000 eura. To je samo 25 %. Pa to može napraviti država nenaplatom PDV-a. Smanjenje bi tako u stvarnosti bilo samo 2 %. koncesionar morao plaćati u isto vrijeme i koncesijsku naknadu ZnačiZnači li to - ja izgradim, a netko zatim to uzme sebi, jer ima dovoljno novca za plaćanje koncesije? Zračnom lukom koja je u tri godine imala prosječno 10 milijuna putnika godišnje 10.000.000putnika/1095dana=9132 putnika dnevno ili 30 zrakoplova s najmnaje 300 putnika, što znači da bi morali slijetati brzinom većom od jednog zrakoplova na sat. To ujedno znači da bi između Zagreba i Plesa morala postojati jedna potpuno nova cesta koja bi mogla preuzeti tih 9132 putina ili 183 autobusa ili 3044 taxista, jer jedan taxi može primiti do tri putnika s njihovom prtljagom. gubitkom od sedam milijuna kuna Koje li ironije kad pročitate slova, a to nije niti milijun eura. Zašto novinari tako manipuliraju brojevima? 200.000.000 eura je 1.480.000.000 kuna minus 7.000.000 kuna = 1.473.000.000 kuna ili 200.000.000 eura minus 945.945,94 eura = 199.054.054,06 eura.

VL
VI
Vito
06:52 10.05.2011.

papa9087 - daj se malo zbroji. Kad je neki europljanin smio ili mogao slobodno dolaziti u Rigu ili Bukureš prije odlaska rusa iz tih zemalja? Pa rusi im nisu dopustili ništa. Potpuno je normalno da sad oslobođeni graničnih tortura znatiželjniciici putuju u te krajeve. A što je s Hrvatskom? U Hrvatsku su mogli putovati od prestanka progona informbiroovaca, praktiči od 1948. godine, svi koji su ikad i htijeli putovati te se odmarati u Hrvatskoj. To je i dokazano sve češćim reportažama o starcima, strancima, koji su već naučili i govoriti hrvatskim jezikom, jer dolaze duže od 40 godina na odmor u Hrvatsku. Hrvatska je sad privlačna jedino Hrvatima i njihovim potomcima koji su odrastali izvan Hrvatske, a nisu smijeli u Hrvatsku zbog toga što su Hrvati, a na vlasti su (bili) četnici. Kad bi Hrvatska imala nešto novo za ponuditi, možda bi dolazili turisti u većim količinama. Ovako, budimo realni, turisti dolaze u hrvatsku isključivo zbog nestabilnog stanja u državama koje nude nekoliko puta jeftinije i nekoliko desetaka puta širom ponudom. Naprosto se negdje moraju odmoriti, a nemaju drugog odredišta zbog terorizma. Tako mi zapravo moramo biti zahvalni teoristima što nam dolaze turisti u većim količinama. Ne smijemo se zavaravati, jer je svima poznato da cijenom za deset dana u teroriziranim državama dobijete zajedno sa zrakoplovnom kartom, dok u isto vrijeme u Hrvatskoj za istu cijenu možete boraviti samo pet dana i to s vlastitim posebno plaćenim dolaskom. I za tu cijenu dobijete samo slanu vodu i opasno vruće sunačano zračenje.

VL
PA
papa9087
09:17 10.05.2011.

@ vito, Iako si naveo neke od boljki našeg turizma, mislim da imamo puno toga za ponuditi. Za početak bih preporučio da s malo više respekta govoriš o svojoj zemlji. Iako je Hrvatska kao turistička destinacija skuplja u odnosu nana Tunis i Tursku, mi zaista imamo „hodajući muzej“ u vidu kulture, načinu života mještana (iako se to gubi u zadnje vrijeme) i naš Mediteran je još uvijek „Mediteran kakav je nekad bio“. Po mom mišljenju, HTZ pokušava od Hrvatske napraviti miks različitih destinacija: dok su neke ekskluzivne radi svoje pozicije i povijesti (DBK), odnosno ljepote (otoci na koje se dolazi krstarenjem i sl.), druge mogu biti tzv. masovne destinacije tipa Vodice gdje bi se onda taj model All-Inclusive ponude sa što prihvatljivom cijenom mogao primjeniti kakav je u Turskoj i Tunisu. Tunis i Turska, svaka im čast na cijenama/ponudi, ali to je sasvim drugi model. Hrvatska, da ide isključivo na taj model bi se do 2020. devastirala i zagadila, jer bi masovnost porasla 200%. Naša konkurentna prednost je upravo u tome što nismo masovna destinacija, ali to ne znači da od 11 mil. turista u 2010 nemožemo doći do 15/16 mil. do 2020, s još puno boljom kvalitetom, ali i prosječno višim cijenama. Naš turizam, istina još nije dosegao razine iz 1986/87/88 po brojkama, ali zato je kvalitetom bolji, jer smo onda uz socijalne hotele imali i hrpu odmarališta od kojih je zarada bila ravna nuli. Od oporavka (počevši od 2000 god.) hrvatski turizam raste po duplo većoj stopi od rasta svjetskog turizma. Svjetski turizam raste 1,5-2% godišnuje, a Hrvatski 3,5-4%. Da izgubili smo 25 godina kontinuiteta i sada više nismo među to 10-15 najposjećenijih destinacija u svijetu kao prije 1989, već 24. (prešli nas mnogi), jer smo 1990tih izgubili kolač dok je konkurencija gradila image i širila kapacitete. Ali imamo ogroman potencijal i vjerujem kako ćemo vratiti nekadašnji status upravo kroz ovu intergraciju u EU, budući da to psihološki znači još veću „sigurnost, stabilnost...“ ne toliko za Eurpoljane koji poznaju prilike, već deleke destinacije (sjeverna amerika, azija itd.) za koje smo još uvijek neka zemlja na rubu civilizacije, jer nismo u EU. Treba biti kritičan, slažem se. Imamo se još za popraviti, i to puno... Međutim, volio bih da s malo više poštovanja govoriš o našem turizmu – našoj glavnoj gospodarskoj grani. Očito ga u potpunosti i ne razumiješ, jer radiš paralele sa Turskom i Tunisom. preporučujem manje pogrdnih epiteta već konstruktivnu kritiku. Ako se sami ne cijenimo i ne budemo dosljednji u svojoj „tržišnoj diferencijaciji“, postat ćemo copy-paste verzija svih drugih Turski, Tunisa itd. ljudi sve više vole drugačije i autentično i zato ubrazno postajemo hit. S cijenama se može igrati, dakle ovisno o kojoj destinaciji je riječ, ponuda može varirati te vjerujem da ćemo kroz 5-10 godina to upravo i dobiti, balans između masovnih i ekskluzivnih destinacija unutar Hrvatske. BTW Latvija je duplo manja od Hrvatske, te ako je aerodrom u Rigi mogao rasti po stopi od 70% godišnje, smatram da stoji moj komentar da i Zg to može ma makar i po duplo manjoj stopi. Pogotovo ako se gospodarstvo zavrti i krenu poslovna putovanja, uz rastući turizam. Pa i Zagreb postaje turistički sve atraktiviji i raste po velikoj stopi !

VL
OB
-obrisani-
13:47 10.05.2011.

Loncesija je totalan kretenizam. Napravite reviziju pretvorbe i porijeklo imovine, vraite novac drzavi od koje ste ga UKRALI. Nadjite tim strucnjaka i odredite najidealniju lokaciju za jedan svjetski aerodrom i SAGRADIMO ga SAMI. Zagrebacki A/P neka ostane za domaci saobracaj...ilii nek se ugasi. Lokacija je LOSA.

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.