Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 141
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ZABRANA JEDNOKRATNE PLASTIKE

Kraj plastičnim slamkama u hotelima na Jadranskom moru

plastika
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
1/3
19.08.2019.
u 09:19

Plastika se izbacuje iz hotelskih restorana, ali i iz kupaonica.

Zabrana jednokratne plastike u Europskoj uniji stupit će na snagu 2021., a kako je našoj zemlji cilj biti u svjetskom vrhu po turizmu, očuvanje okoliša je prioritet. Plastični proizvodi čine 70% smeća na europskim plažama te polovicu smeća koje zagađuje more. Do 2030. sva plastična ambalaža na tržištu EU mora biti pogodna za recikliranje. Plastika će se u našoj zemlji postupno izbacivati iz uporabe, a veliki su se hotelski lanci i u ovoj turističkoj sezoni počeli prilagođavati novim propisima.

Veća pakiranja hrane

Valamar Riviera još od lani uz pića poslužuje biorazgradive slamke na upit gosta.

- Valamar je u čak šest svojih kampova koji su se uskladili s mjerilima za dobivanje prestižnog znaka za okoliš “EU Ecolabel” bitno reducirao, odnosno spriječio stvaranje otpada od predmeta za jednokratnu uporabu, i to tako da posuđe, pribor za jelo i vrčevi za vodu za jednokratnu uporabu nisu dostupni gostima. Usto, naručivanjem većih pakiranja hrane pri nabavi te nabavom pića u povratnoj ambalaži dodatno se pridonosi smanjenju stvaranja otpada – kažu nam u Valamaru.

Foto: Ilustracija/Marko Prpic/PIXSELL

Biorazgradive slamke, primjerice, povećale su im troškove, no one su dio njihova krovnog programa društveno odgovornog poslovanja Zeleni Valamar.

- Kontinuirano radimo na edukaciji gostiju, zaposlenika i lokalnog stanovništva o važnosti očuvanja jadranske obale i mora, a već šestu godinu za redom provodimo i niz akcija čišćenja mora i podmorja pod nazivom “Volimo Jadransko more” – navode oni.

- Prije svih hotelskih lanaca, 2017. smo uveli papirnate slamke ili ih, u nekim našim objektima, uopće ni ne poslužujemo. Svaka slamka čini razliku – započinje, pak, Josip Rikić, direktor Sektora hotelskih operacija Bluesun hotels & Resorts.

Lani su uveli i sustav m-anketa gostiju, a od ove su godine one digitalizirane, kako ne bi trošili papir na anketiranje. Usto, od ove je sezone na svim njihovim destinacijama reciklirani papir u hotelskim sobama – od cjenika do vreća za rublje.

- Stavili smo na izbor gostima da oni sami biraju kada žele da im se pere i mijenja posteljina, a gosti tako direktno utječu za zaštitu okoliša i Jadrana - dodaje Rikić.

I Jadranski luksuzni hoteli zamijenili su plastične slamke, čaše i pribor za jelo papirnatima.

- U procesu je i zamjena plastične kozmetičke ambalaže biorazgradivom – kaže Zrinka Marinović, PR menager u Jadranskim luksuznim hotelima.

Eko doživljaji uz delfine

- Sunčani Hvar se zalaže za odgovorno poslovanje i svjesni smo problema koji plastična ambalaža predstavlja za naš okoliš. Trenutno radimo na tome da svladamo logističke izazove, kako bismo mogli implementirali ekološki prihvatljive materijale i u potpunosti izbaciti jednokratnu plastiku – navodi, pak, Marzia Marti iz marketinga Sunčanog Hvara.

Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images

Granice pomiče i Maistra, koja posluje u sastavu Adris grupe.

- Kao prvi hotel u Hrvatskoj bez plastike za jednokratnu upotrebu, hotel Adriatic nastoji biti predvodnik u inovativnosti i održivosti te poziva sve svoje zaposlenike na odgovorno poslovanje koje će gostima omogućiti aktivno sudjelovanje u ovoj ekološkoj akciji i jedinstveni doživljaj Jadranskog mora – poručio je Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistre. Hotel je već prestao koristiti 80 posto plastičnih proizvoda za jednokratnu uporabu, kao što su kupaonski sadržaji, boce s napitcima, vrećice, spremnici, šalice, a cilj je da ih do kraja 2019. u potpunosti izbaci.

- Gosti hotela imat će i mogućnost odabira ekološki osviještenih iskustava. Moći će, primjerice, promatrati delfine uz lokalne šaptače delfinima ili se informirati o rovinjskoj ekološkoj tržnici – zaključuju u Maistri.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije