S boljom epidemiološkom situacijom na većini tržišta te popuštanjem mjera za suzbijanje pandemije, hrvatske kompanije u prvoj polovici ove godine bilježe značajno bolje rezultate nego lani u isto vrijeme. Adris grupa u prvom je polugodištu ove godine ostvarila neto dobit od 54 milijuna kuna, nasuprot lanjskog gubitka od 45,4 mil. kuna. Ukupan konsolidirani prihod iznosi 2,48 milijardi kuna, 16% više u usporedbi s prvih šest mjeseci 2020. Pritom je prihod od prodaje robe i usluga iznosio 2,24 mlrd. kuna, 17% više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, priopćili su iz te kompanije.
Atlantic gradi Argetu
Iz Adrisa ističu kako je zbog nastavka pandemije koronavirusa i nadalje smanjena poslovna aktivnost u turističkom dijelu Grupe. U prvoj polovici godine ostvarena je prodaja od 381 tisuća jedinica, 93% više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, a 50% ostvarenih rezultata rekordne 2019.
– Planirana ulaganja u ovoj godini iznose približno 200 mil. kuna, a nastavljene su i pripreme projekata obnove zagrebačkih hotela te splitskog hotela Marjan – ističu iz Adrisa.
Croatia osiguranje je u prvom polugodištu ostvarilo konsolidiranu neto dobit u iznosu od 209 mil. kuna, odnosno 2% više u odnosu na isto razdoblje 2020. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija u Hrvatskoj u iznosu od 1,68 mlrd. kuna ili 8% više.
Cromaris je pak ostvario neto dobit od 7,9 mil. kuna. Prodano je 5520 t ekvivalenta svježe ribe, 17% više nego u prvih šest mjeseci 2020. Izvozna tržišta količinski su rasla 20%, najviše talijansko, švicarsko, francusko i poljsko.
Atlantic Grupa je u prvom polugodištu ostvarila neto dobit od 217,5 mil. kuna, 18% više u odnosu na isto razdoblje lani kad se isključe jednokratne stavke. Prihod od prodaje iznosio je 2,7 mlrd. kuna ili 9,7% više. Predsjednik uprave Emil Tedeschi kaže kako su rasli u svim poslovnim i distribucijskim područjima, što je, u odnosu na lani, posljedica i bolje epidemiološke situacije na svim tržištima te popuštanja mjera za suzbijanje pandemije.
– Unatoč svim izazovima ostvarili smo organski rast prodaje od gotovo 9% u odnosu na prvo polugodište 2019., u kojoj smo imali povijesno najviše prihode. Zabilježili smo i novu najvišu cijenu dionice te isplatili i povijesno najvišu dividendu – komentirao je Tedeschi. Pića, Donat i Kava predvodnici su rasta prodaje Atlantica. U Pićima je vodeći brend Cedevita, s rastom od 16,1%, a Kava je pojedinačno najveća kategorija s udjelom od 20,5% u ukupnom prihodu. Na području općine Kneginec u okolici Varaždina u ožujku počela izgradnja nove tvornice proizvoda pod robnom markom Argeta ukupne vrijednosti od više od 50 mil. eura koja će se odvijati u nekoliko faza, a otvorit će se i do 150 novih radnih mjesta.
Kraševa dobit veća 64,2%
Kraš grupa je u prvom polugodištu ostvarila neto dobit od 21,9 mil. kuna, 8,6 mil. kuna ili 64,2% više u odnosu na isto razdoblje lani. Konsolidirani prihodi grupe dosegnuli su 488,2 mil. kuna, 6,6% više. Prihodi od prodaje na domaćem su tržištu porasli 15,8%, na 257,7 mil. kn, a na inozemnom za 9,1%, na 220 mil. kn. Ukupan obujam prodaje veći je 10,9%, te iznosi 17.278 t. Najviše je rasla prodaja kakao proizvoda, za 18,2%.
Ukupna prodaja Nestléa u prvom polugodištu 2021. rasla je 1,5%, na 41,8 milijardi švicarskih franaka. Organski rast dostigao je 8,1%, realni interni rast (RIG) 6,8%, s rastom cijena od 1,3%. Regija Sjeverni Jadran (Hrvatska, Slovenija, BiH) čini 10,9% organskog rasta.
Prema kategorijama proizvoda, najveći doprinos imala je kava, potaknuta snažnom potražnjom za tri glavne marke Nescafé, Nespresso i Starbucks. Internetska prodaja rasla je 19,2%, dostigavši 14,6% ukupne prodaje u grupi, sa snažnim zamahom u većini kategorija, posebno kavi, Purina Pet Careu i kulinarstvu.
VIDEO: Ministar Marić o odobrenju Nacionalnog plana oporavka i otpornosti