Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 163
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
OGLAŠAVANJE NA WEB-u

Gemius u lovu na internetske čitatelje

man-internet-txt.jpg
import
20.02.2007.
u 19:02

Oglašivački kolač u Hrvatskoj godišnje vrijedi 1,6 milijardi kuna, uz uračunane popuste i posebne ugovore. Najveći dio oko 55 posto  potroši se na televizijske oglase, dok radio dobije pet posto oglasa, vanjsko oglašavanje ubire 7 posto, a oko 32 posto raspodijele tiskovine.  Najmlađem mediju internetu u Hrvatskoj ostane tek oko  jedan  posto oglašivačkog proračuna, što bi iznosilo tek oko 15 milijuna kuna godišnje,  procjena je to Ante Šalinovića, voditelja istraživanja u Mediji Pulsu.

- Internet kao mediji još uvijek nije dovoljno iskorišten i  neproporcionalan je s obzirom na posjećenost web stranica.
Prema našim statistikama, 38 posto ljudi koristi internet, a ako je riječ o onima do 40 godina koji su i glavna ciljana publika oglašivača postotak se penje do 60 posto - objašnjava Šalinović, te dodaje da  se trend ipak mijenja, te da će u budućnosti oglašavanje na web stranicma, zasigurno rasti većom stopom no do sada.

Internet je naime, smatra Šalinović jedini mediji koji točno može plasirati informaciju željenoj publici, interaktivan je, a usto je i može se vrlo precizno i učinkovito mjeriti rezultati.

Upravo  jedan način mjerenja koji pokušava prodrijeti u Hrvatsku jest program za sindicirano internet istraživanje - Gemius. No, nisu svi pristali sudjelovati u tom načinu mjerenja. Jedna od tvrtki koja je odbila biti uvrštena u Gemius projekt jest Večernji list Digital, tvrtka koja stoji iza portala vecernji.hr
-  Nismo se složili s njihovom metodologijom. Naime, ponudili su su prije svega, mjesečne rezultate posjećenosti što je za medij poput interneta doista preveliko razdoblje, budući je  moguće mjeriti vrlo precizno. Oglašivači dobivaju rezutate dometa svih televizijskih stanica mjerenih iz minute u minutu. Željeli bismo ponuditi oglašivačima isto takvo mjerenje i interneta, tako da mogu jednostavno uspoređivati i lagano donositi odluke gdje i koliko da ulažu u komunikaciju. Ono što nudi gemius nije komparacija i samim time ne olakšava prijenos budžeta iz jednog medija ka internetu _ pojasnio je Ozren Kanceljak, direktor tvrtke Večernji list Digital.

Gemiusu nisu skloni niti u T-Comu, no ipak, kazuje Ante Magzan, direktor sadržaja T-Coma, iako bi se o relevantnosti i načinu provedbe spomenutog projekta moglo dosta diskutirati, T-Com, odnosno www.tportal.hr je ipak uključen.

Kako objašnjava Magzan, nisu ga implementirali u potpunosti, prije svega kako bi zaštitili posjetitelje od toga da im svako malo   iskaču poprilično iritantni gemius popup banneri.
– Sam projekt vidimo kao još jedan pokušaj da se uspostavi jedinstvena statistika za hrvatski web, koja bi oglašivačima i agencijama pomogla u donošenju odluka. To apsolutno podržavamo, al ne znam baš je l’ Gemius taj koji će to omogućiti.

Da li hrvatskom tržištu treba nešto takvo? Svakako da treba jer iako mi je osobno jako simpatično da oveći broj vlasnika portala, webzina i sajtova tvrde kako su upravo njihovi uratci najveći, najbolji, najposjećeniji... a to baš i nije zdravo za domaće tržište internet oglašavanja koje je još u povojima jer stvara priličnu konfuziju i usporava njegov rast. Inače, statistika tportala je javno dostupna svim našim korisnicima, oglašivačima i naravno medijima te je možete pronaći na adresi www.tportal.hr/statistika/ ili putem linka u donjem desnom kutu samog portala - objasnio je Magzan.


Mali kolač

Prema riječima Ozrena Kanceljaka jedan od razloga zašto je oglašivački kolač manji od jedan posto ukupnog udjela jest i cijena. Oglašavanje na portalima, s izuzetkom vecernji.hr-a je dva do tri puta skuplje nego li na elektorničkim i print medijima. Cijena dosizanja 1 posto populacije ili CPP (Cost per point) za TV postaje je prema službenim cjenicima cca 2.000 kn. Izračunamo li analogijom primjenjenom u dominantnim medijima CPP za internet, odnosno Cost per Impression dolazimo do 0,05 kn po impresiji tj po pojedinom gledatelju, a većina internetskih medija u Hrvatskoj danas ima cijenu po impresiji/prikazivanju 0,10 kn pa i više, kazuje Kanceljak. Upravo je to razlog da je portal vecernji.hr svoju cijenu jednog prikazivanja sveo na razinu dometa do jednog gledatelja na nacionalnim televizijama, pa ona sada iznosi upola manje, tj 0,05 Kuna. Na taj način smo u istom cjenovom razredu s televizijama te nam je olakšano pregovaranje s oglašivačima.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije