Dika Uljanika: Deset grdosija koje su proslavile pulsko brodogradilište
Tankeri su donosili dvostruko veću zaradu od troškova. Od profita su se gradili stanovi i novi pogoni
Komentari 15
Gosp.Bošković temelj ovih gubitaka je u djelovanju i "znanju" Karla Radolovića. Sva brodogradilišta od 1945 do danas su socijalne ustanove kojima je država, ova ili ona, pokrivala gubitke a oni su glumatali velike uspjehe. U našim škverovima su radili vrhunski znalci i strućnjaci međutim kolo su vodili podobni bez znanja. Nikad, ali baš nikad brodogradilišta nisu bila ne samo profitabilna nego ni pozitivna. Prije svega zbog toga što je radilo u brodogradilištima ( ne na izgradnji brodova ) više od 7 puta uposlenika nego radnika koji su gradili brodove. Nema te ekonomije i računice koja to može izdržati. Demagogijo ime ti je brodogradnja.
Najpoznatije podmornice koje je izgradio Uljanik koje i još dan danas plove ispod razine mora su Berge Istra i Berge Vanga :-)
Dajte ne trabunjajte,oni koji se sjećaju tog vremena jako dobro znaju da su svo to vrijeme postajali ogromni gubitci u tzv. proizzvodnji a godišnja su izvješća uvijek počinjala sa "poslovanje sa gubitkom"
O kvaliteti Uljanikovih brodova tijekom SFRJ perioda ne bih htio mudrovati,vjerojatno su bili dobri. No o isplativosti bi mogao par riječi. Državno planiranje proizvodnje nije bilo na zdravim nogama.Ideologija bje jača od zdravog razuma. Točka.
A sad nabrojte deset velikana na zapovjednim mjestima beodogradilista koji su pokrali i unistili beodogradilista
Sve stare fotografije. Uostalom, nitko ne tvrdi, da neznaju graditi brodove. Znaju. Ali neznaju poslovati profitabilno. Tipično za poduzeća, koja su u socijalizmu naučila pokrivati minuse iz državnog proračuna.
Brodogradnja kao i gradjevinarstvo su grane koje mogu pokrenuti industriju u Hrvatskoj. Medjutim kroz 28 godina postojanje HR vecina industrije (zeljezara, industrija namjestaja, industrija za proizvodnju instalacija itd.) koja je bila u direktonj vezi s brodogradnjom i gradjevinarstvem je unistena,a, Normalno je da ove grane ne mogu poslovati pozitivno kad se sve uvozi, a politicki mocnici ti naredjuju od koga ces kupovati i po kojoj cijeni.
A onda je dosla privatizacija na hrvatski nacin...
Hrvatska sirotinja gradi brodove svjetskim debelguzojama uz pompä IDS-a. ...E pa lepo!!!
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
I onda je svizac zamotao cokoladu. Jedino bitno je kako su IDS-ovci uspjevali dvadesetak godina izvuci 10-tak milijardi kuna. Vjerujem, da kad bi se popisala imovina prvih 200-tinjak IDS-ovaca da bi dosli barem do prve milijarde, drugu su pošmrkali i i prokurvali, 5 su stvarno upropastili jer su neznalice, a ostatak je ipak zavrsio preko Ucke...