Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 27
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
FESTIVAL PODUZETNIŠTVA

Broštulane mindele radili su i stari Rimljani

Sajam poduzetništva
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL
1/14
03.08.2017.
u 12:55

Uvijek je na festivalima dosta obrta s prirodnom kozmetikom poput seruma za brži rast i veći sjaj brade, pivskog sapuna, raznih ulja...

Ljetno izdanje festivala poduzetništva, obrta i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska, održano u subotu u Rogoznici, na gradsku je šetnicu i trg privuklo nekoliko tisuća ljudi. Riječ je o drugoj sezoni manifestacije koju je Styria Hrvatska, uz potporu Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika, pokrenula kako bi se diljem zemlje promovirao rad malih i srednjih poduzetnika te u prvi plan postavili rezultati njihove dugogodišnje upornosti i truda. Kako smo saznali iz razgovora s nekoliko desetaka izlagača koje smo sreli u Rogoznici, za opstanak na tržištu najvažnije je povjerenje kupaca koje se postiže nepristajanjem na kompromise kada je kvaliteta u pitanju. Svjesni su, kažu, i da se prodajni kanali danas mijenjaju te da treba biti ukorak s tehnologijom, kao i da su ambalaža i dobra priča oko proizvoda jednako tako važni, ali u pozadini svega ipak moraju biti najbolje sirovine bez obzira na to o kojoj se vrsti proizvoda radilo.

S Korčule su u Rogoznicu pristigli tradicionalni domaći keksi i kolači Josipe Barčić i njezina slastičarskog obrta Škatula. Proizvodnja je, kako kaže vlasnica, pokrenuta iz želje da se otvori malo, slatko mjesto u kojem će se ljudi osjećati toplo i ugodno, ali i da se očuva otočna tradicija.

– U ponudi imamo kekse s lavandom i one od rogača, tradicionalne klašune, krokante, kremu od limuna, džem od naranče i bruštulane mindele – bademe. Naši se proizvodi kupuju u suvenirnicama i trgovinama diljem Korčule, Trogira i Dubrovnika pa sve do Zagreba. Sve je ručni rad, a kolačići nose i oznaku hrvatskog otočnog proizvoda – dodala je. Saznali smo i da su bruštulane mindele, odnosno bademe kuhane sa šećerom još stari Rimljani donosili prijateljima kao dar te da su se na vjenčanjima bacali na mladence kao svojevrstan zalog njihove plodnosti. Krokanti su, pak, nastali kao odgovor na nekadašnju nestašicu bombona, dok se klašuni poslužuju uz prošek.

Iz Vinkovaca je došao obrt BAK koji na tržište plasira tradicionalne slavonske delicije. Iako je većina kupaca u Rogoznici tražila pancetu, vlasnik Željko Bak svima je pojasnio da se ipak radi o domaćoj hamburger slanini. Uz to, ponudio je i slavonski kulen, kobasice, čvarke te druge domaće mesne proizvode.

– Proizvodnjom se bavimo već 18 godina i često odlazimo na sajmove, kojima smo uglavnom zadovoljni – kazao je. Po stažu se istaknuo još jedan obrt, Feroz, čije su proizvode predstavili vlasnici Slavica i Darko Ivančan. Iza njih je čak 19 godina iskustva u proizvodnji i prodaji voćnih vina, prvenstveno kupinova i likera.

– Prodajemo od kućnog praga preko interneta pa do sajmova. U Dalmaciji, čini mi se, najbolje prolaze likeri od limuna i naranče, ali i naše poznato kupinovo vino. Iako će već decilitar i pol kupinova vina dnevno ojačati vaš organizam, istovremeno volimo i upozoriti i da ni u čemu ne valja pretjerivati, pa je naš moto: “Pijte mudro” – poručili su.

Na festivalima Moje poduzetne Hrvatske, među izlagačima ima uvijek značajan broj onih s prirodnom kozmetikom. Rogoznica je tako bila i prilika da se dozna za zanimljivu suradnju dvaju udaljenih krajeva Hrvatske. Naime, Miris prirode obrt je za proizvodnju prirodne kozmetike iz Svete Nedelje kraj Samobora, a njihovi sapuni na bazi ulja i glicerina udruženi su u poklon-pakete s prirodnim spužvama iz jadranskog akvatorija koje izranja i na tržište plasira obrt Aqua Sub iz Brodarice.

– U izradi koristimo ulja poput maslinova, bademova, ricinusova, palmina, kao i različito ljekovito i mirisno bilje, macerate i hidrolate, nerafinirani pčelinji vosak, med te druge pažljivo pomno odabrane sastojke. Postojimo tri godine, a naša su najvažnija tržišta sjever zemlje i posebice Istra. Dosta je popularna naša linija proizvoda namijenjena njezi muškaraca, pa tako imamo sapune, serume za brži rast i veći sjaj brade te još nekoliko proizvoda. Muška kolekcija dolazi i u kombinaciji s jadranskom spužvom, a sastoji se od glicerinskog sapuna s uljem eukaliptusa, kreme za njegu lica na bazi karite i maslaca od kokosa, sve u kombinaciji s eteričnim uljem naranče i mente – kaže vlasnica Ivana Koškanac. Obrt Aqua sub, vlasnice Anite Škugor, s kojim surađuju, čest je gost Moje poduzetne Hrvatske, a u Šibensko-kninskoj ih županiji znaju i kao čuvare tradicije starije od tri stotine godine.

– Kada sam započinjala, bila sam u potrazi za kupcima, a danas oni traže mene – dodala je Koškanac.

Ivan Milišić i Marija Plavčić iz Šibenika, inače i poslovni i životni partneri, proizvodnjom prirodne kozmetike pod etiketom Sapunoteke bave se već 10 godina. Njihovi su proizvodi prije nekog vremena svoj put pronašli do Italije i Češke. Kao zanimljivost među proizvodima Sapunoteke, koji obuhvaćaju sapune za lice, kosu, tijelo i ruke, kreme za lice i ruke te pilinge i eterična ulja, ističe se pivski sapun. Ipak, zapravo sve na njihovu štandu plijeni pozornost – kako mirisima, tako i odličnim dizajnom ambalaže.

– Sve su sirovine biljnog porijekla i većinu ih nabavljamo od domaćih proizvođača, a za uspjeh i opstanak na tržištu zaslužni su upornost, dosljednost u kvaliteti i radoznalost – saznali smo.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije