Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 134
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Na testu

Švedska štedljivost u luksuznom pakiranju

'16.03.2010., Zagreb, Hrvatska - test automobil Volvo C30 1.6D sa sustavom za manju potrosnju DRIVE. Photo: Antonio Bronic/PIXSELL'
Foto: 'Antonio Bronic/PIXSELL'
1/11
07.05.2010.
u 08:00

Start/Stop sustav u modelu C30 DrivE radi nenametljivo te vodi do potrošnje od samo 3,9 l/100 km.

Najmanji Volvo, redizajnirani coupe model C30, isprobali smo u zelenoj, DrivE, izvedbi. Riječ je o inačici pogonjenoj odličnim 1,6-litrenim turbodizelskim agregatom, koji iz 1560 kubika obujma izvlači 109 KS. No, ekološka snaga ne potječe samo iz štedljivog agregata, već i ostalih elemenata usmjerenih na postizanje niže potrošnje i niže emisije štetnih tvari – stražnjeg spojlera, naplataka što omogućuju lakše strujanje zraka i ploča koje usmjeravaju zrak ispod vozila. Uz to, testni primjerak opremljen je Start/Stop sustavom s kojim, po tvorničkim podacima, usprkos žustrini turbodizelskog motora u mješovitom režimu vožnje troši samo 3,9 litara goriva na stotinu prijeđenih kilometara, te emitira svega 104 grama CO2.

Volvo, razumljivo, o zelenom automobilu nije razmišljao zbog želje kupaca vozila da uštede koju litru goriva, već kako bi se uklopio u ekološke trendove, ali i udovoljio novim europskim smjernicama o općem smanjenju emisije Co2. No, ustupak ekotrendovima nije se radio na uštrb voznih osobina i udobnosti vožnje.

Start/Stop sustav radi nenametljivo – motor automobila gasi se kad vozač stane npr. na semaforu te mjenjač izbaci iz brzine te se ponovno pali kad vozač pritisne kvačilo kako bi ubacio u brzinu. Pri tome putnici u kabini ne osjete trzaj zbog gašenja i ponovnog paljenja motora. Također, s obzirom da se motor aktivira na pritisak kvačila, vozač ne gubi ni sekundu vremena više nego što bi mu za istu radnju trebalo u vozilu bez Start/Stop sustava. Ako ga ipak u nekom trenutku ne želi – Start/Stop sustav može deaktivirati pritiskom na prekidač.

Volvo C30 cjenovno starta na 132.787 kuna (18.190 eura), no testni DrivE primjerak košta 192.280 kuna (26.340 eura). Uz bogatiji Momentum paket opreme imao je i ponešto dodatne, i to High performance audio sustav, alarm i metalik boju.

Ključne riječi

Komentara 2

SP
spectator01
09:54 20.05.2010.

Auto je dobar. Zamjerka mu je prerano hrđanje nekih dijelova donjeg postroja i ta što nema zamjenskih rezervnih dijelova već se svi popravci moraju obaviti \"origigi\" volvo dijelovima koji su preskupi... Čak su i ležajevi izvan standarda... Efikasno za volvolvo ali malo pokvareno prema kupcu... Naravno, prvih 5 godina uz 20k km/god., ne bi trebalo biti većih problema, no nakon tog razdoblja... hvala, ne bi... (konstatacija: vlasnik, mehaničar).

YA
yamaha600
19:34 25.06.2010.

neka ga svedjani voze. i ko god hoce za nas hrvate preskup je.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije