Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
52 9°C

U svakom dijelu svijeta listajte Večernji list uz e-novine!

Pretplatite se
  • Qwertzu:

    Vjerujem da i dalje imamo najveće namete za unos vozila u cijeloj EU. Kupio sam 2012.god. 2 g. staro vozilo u Francuskoj. Za prijenos na njemačke tablice platio sam oko 40 eur (za prijevod prometne dozvole) i 25 eur za ... prikaži još!za nekakvu COC potvrdu proizvođača. Još 4 godine kasnije htio sam uvesti vozilo u Hrvatsku i na carini su mi izračunali trošak od 24.000 kuna?!!! Tko je ovdje lud?? Ako su i Francuska i Hrvatska u EU, kako može biti tolika razlika? Izmišljaju troškove za nekakve homologacije i trošarine koje u drugim europskim zemljama ne postoje. Koja je svrha EU, ako se roba ne može prodavati i kupovati unutar granica EU bez nameta?Ono što je prije bila carina, sad su nazvali trošarina. Zašto su vozila 20-50% skuplja nego u drugim članicama EU? Svako pojeftinjenje je dobrodošlo, ali ovo je zanemarivo...

  • Avatar future Gohan
    future Gohan:

    Tu vrijedi samo jedno pravilo.. koliko para, toliko muzike, ili pokrij se koliko je duga deka a ne koliko su duge noge... kad financiski nisam bio na yelenoj grani, ulazak u salon novog, bilo je samo za razgledavanje... Ako imaš ... prikaži još! love u žepu pa kupiš novi Aygo ili Daciu Sanadera, a to tebi ne zadovoljava uvjete, tip vozača i kako voziš, obiteljski čovjek, snaga vozila, mjesta u u autu, imiđ, itd... samo polovni dolazi u obzir, i onda samo van RH, na tržitu EU ima tako dobrih vozila, i cijene su i po 50% niže nego kod nas, a opreme više, nema tu uopće dileme...

  • hacker:

    Najveći i glavni razlog velike starosti HR voznog parka su previsoke carine (trošarine) na uvoz auta iz zemalja članica EU kao i jedan od najviših PDV-a u Europi. Od 2018 god. situacija će biti još gora, jer zbog WLTP protokola ... prikaži još! trošarine će otići u nebo jer se C02 komponenta trošarina nije dirala a najviše utječe na ukupnu cjenu automobila. Samo za primjer uzmimo novu Daciu Duster benzin s Euro 6 motorom, njegova nabavna cjena je cca. 80000 Kuna, na to plaćate PDV u iznosu od 20000 Kuna plus trošarina u iznosu od 29500 Kuna - dakle državi ste dali oko 49500 Kunu, a za taj iznos koji ste uplatili u državni proračun za novi auto kupite rabljeni u Njemačkoj plus davanja državi. Rezime, novi auto se za privatne kupce u HR od 2018 god. definitivno više ne isplati kupiti nego isključivo rabljeni. Dakle planovi vlade da se poveča sigurnost na cestama od toga neće biti ništa, kao što i s ekološke strane će se građani još više trovati pošto su 99% uvezenih rabljenih isluženi dizelaši s preko 250000 km na satu i prosječne starosti 8-12 godina. I na kraju što reči, od najavljenog rasterečenja tj. pojeftinjenja za privatne kupce kako sugerira ovaj tekst večernjeg neće u praksi biti ništa nego se čak može očekivati kod pojedinih modela auta čak i poskupljenje.

Još iz rubrike Auti

WRC Croatia rally
PROMO

INA uz WRC Croatia rally 2021. i vozača Viliama Prodana

INA
PROMO

Nova akcija ugradnje plinskih instalacija

Vozi eko
Projekt Vozi Eko

Sudjeluj u najuzbudljivijem eko-natječaju u vožnji automobila i osvoji vrijedne nagrade!