Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 78
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Strože ekološke norme

Stiže nova elektroera - novo doba automobila na struju i hibrida je pred vratima

Električni auti u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
1/5
13.03.2019.
u 08:30

Na svakom je izložbenom prostoru bar jedan hibrid ili električni automobil, a ispunjenju strogih ekonormi ne pomaže glad tržišta za SUV modelima

Café électrique” zove se bar na velebnom štandu Audija na salonu u Ženevi koji je čitav usmjeren na elektrifikaciju i to vrlo dobro opisuje atmosferu koja trenutačno vlada u autoindustriji u Europi. Svi su duboko uronjeni u ubrzani razvoj električnih pogonskih sustava u što upumpavaju milijarde eura. Nisu proizvođači preko noći postali veliki pobornici ekologije, već su ih na to prisilili europski regulatori koji od 2021. godine zahtijevaju strože norme, a one se bez električnih modela i hibrida ne mogu postići. Pitanje je hoće li propisani prosjek od 95 g/km CO2 svi uspjeti postići. Veća potražnja tržišta za SUV autima koji imaju veći ispust CO2 ne ide im na ruku. U Ženevi je predstavljen i najavljen tek djelić onoga što se sprema.

Tako je na prestižnom salonu prvi put i FCA grupa predstavila koncepte s pogonom na struju. Prelijepi koncept kompaktnog SUV-a Alfa Romeo Tonale (manji od Stelvia, a ime je dobio po još jednom alpskom prijevoju), stiže s hibridnim plug-in pogonom.

Električni auti u Ženevi
1/5

Jeep je, pak, predstavio serijske plug-in izvedbe svoja dva najmanja modela – Renegade i Compass. Uz 1,3-litreni turbobenzinac i elektromotor pogonski sklop razvija 240 konjskih snaga, a samo na struju mogu prijeći 50 km.

Dakako, Peugeot je uz novi 208 pokazao i potpuno električni e-208 sa 136 konja i s dometom od 340 kilometara, koji već najesen stiže u Hrvatsku.

Audi je ponudio tri koncepta koja se čine vrlo blizu serijske proizvodnje. Najbliži prodavaonicama jest električni coupe SUV e-tron Sportback. Q4 e-tron concept je SUV dugačak 459 centimetara kojeg pokreće par elektromotora ukupne snage 306 KS, a uz bateriju kapaciteta 82 kWh ima autonomiju od 450 km. Sportski coupe e-tron GT razvija, pak, 590 konjskih snaga.

Nissan je predstavio koncept IMQ s novom generacijom električnog motora e-Power te dizajnom koji najavljuje novi smjer za sljedeću generaciju Nissanovih crossovera. Kia već ima serijski električni Niro, sada je tu i Soul EV, a predstavili su i koncept “Imagine by Kia”.

Sve marke spojene na utičnicu

Na svakom štandu brendova VW grupe bilo je noviteta s električnim pogonom. Seat je predstavio električni koncept blizu serijske proizvodnje el-Born s 204 konjske snage i dometom od 420 km. Seatov sportski podbrend Cupra stigla je sa SUV kupeom Formentor koji koristi hibridni pogon s 245 KS. Volkswagen je pokazao “samo” električni koncept I.D. Buggy, a uskoro se očekuje konkretan serijski električni model iz najavljene I.D. serije automobila pokretanih strujom. Škoda je pokazala svoj prvi koncept na struju na VW-ovoj MEB platformi s dosegom od 500 km.

Auto na struju dostupan svima

Fiat je konceptom Centoventi (120) najavio prekretnicu. Kao pionir demokratske mobilnosti, Fiat želi ponuditi električno mobilno rješenje dostupno svima. Tako će kupac moći sam konfigurirati interijer, a imat će i modularni sustav baterija koji omogućuje korisnicima da kupnjom ili najmom dodatne baterije poveća autonomiju vozila, pa je domet između 100 i 500 km. Osim toga, Centoventi nudi kupcu da sam jednostavno uredi i vanjski izgled svog automobila izborom četiri vrste krova, branika, poklopca kotača i karoserije. Dizajn bi mogao najavljivati novu Pandu.

Pogledajte i naš razgovor s Rimcem u Ženevi:

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar Senf na kobasi
Senf na kobasi
10:24 13.03.2019.

za jedno 50 godina nebuju znali kam sa baterijama!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije