Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 110
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ekološki kompakt

Novi Civic e:HEV dinamičan je, prostran i vrlo štedljiv hibrid

Foto: Mladen Milčić
1/7
09.11.2022.
u 11:46

Isprobali smo 11. generaciju japanskog kompakta koja u Europi dolazi samo u vrlo učinkovitom i ugodnom hibridnom izdanju po cijeni od 274.993 kune uz bogatu opremu Elegance

Nova, jedanaesta generacija Honde Civic stigla je u Hrvatsku i to isključivo u e:HEV hibridnoj verziji, jer se 1,5-litrena turbobenzinska uopće neće prodavati u Europi. Trendovi i ekološka ograničenja su u EU takvi da je elektrifikacija neminovna, a Honda je uz Toyotu predvodnica u tehnologiji takozvanih ‘full hibrida’, dakle, ne blagih ni plug-in punjivih, već ‘pravih’, nepunjivih hibrida.

Pametni HEV sustav

Izgledom se Civic nije previše odmaknuo od prethodnika, no sada se nudi samo u jednoj polulimuzinskoj karoserijskoj izvedbi. U dužinu je porastao za pet centimetara i s ukupno 455 centimetara jedan je od najdužih i najprostranijih kompakata. Kako Honda više u Europi ne prodaje Accord, Civic je sada negdje između nekadašnjih Civica i većeg Accorda. Prtljažnik mu prima 415 litara, što je još uvijek vrlo solidno, no zbog hibridnog sustava ipak osjetno manje nego prije u benzincu. Ipak, s ukupno 273,4 centimetra međuosovinskog razmaka (+4 cm) vrlo je prostran i na stražnjim sjedalima.

Unutrašnjost je moderna, uz kvalitetne materijale i završnu obradu, a posebno je efektna metalna traka u obliku pčelinjeg saća koja se proteže gotovo čitavom armaturnom pločom i ispod koje se skrivaju otvori ventilacije. Vrlo zgodno. Serijski Civic dolazi uz digitalnu 7-inčnu instrumentnu ploču i serijski 9-inčni središnji dodirni zaslon.

Multimedijom se jednostavno upravlja, a već u početnoj Elegance opremi - kakvu smo s Civicom isprobali - dolazi i navigacija, kamera za vožnju unatrag te bežično spajanje na Apple CarPlay. Standardno Civic stiže, između ostalog, uz čitav niz aktivnih sigurnosnih sustava, LED prednja svjetla, sa 17” dvobojnim alu naplacima, ambijentalnim osvjetljenjem... U ponudi su još dva bogatija paketa opreme Sport i Advance.

Honda vjeruje u svoj full hibridni e:HEV sustav, budući da u EU ne nudi nikakav drugi pogon. S pravom, jer sve funkcionira sjajno. Temelji se na 2-litrenom benzincu koji radi prema iskoristivijem Atkinsovu ciklusu sa 143 konjske snage i dva elektromotora. Sustav ukupno razvija 184 KS i 315 Nm okretnog momenta. Manji elektromotor služi kao starter-generator i ima dvojaku funkciju - puni litij-ionsku bateriju kapaciteta 1 kWh i strujom napaja drugi elektromotor koji ima zadaću izravno pogoniti prednje kotače. Također, i benzinski motor ima dvojaku funkciju - puni bateriju strujom i izravno pogoni automobil.

U tom se slučaju izravno spaja na prednje kotače čime je Honda izbjegla komplicirane sustave prijenosa, a iako mjenjač nosi naziv eCVT ne trebate brinuti, jer sustav nema nikakvih loših strana kontinuiranih mjenjača. Dapače, sve radi glatko i tiho te uz dobar osjećaj snage i bez primjetnih prebacivanja brzina ili uključivanja motora, a koji će motor u kojem trenutku što raditi odlučuje bez utjecaja vozača i-MMD sustav (intelligent Multi Mode Drive).

Vozački štih za volanom

Startanje je uvijek na struju, a benzinac se priključuje prema potrebi ovisno o opterećenju. Ipak, vozač može birati između tri moda vožnje - normal, sport i econ.

Hibridni Civic je prilično dinamičan, do stotke stiže za 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 180 km/h. Potrošnja? Ovisi o načinu vožnje, hibridni Civic može biti poprilično štedljiv i bez puno muke trošiti i 5 l/100 km. U ugodnoj, normalnoj vožnji prosječno smo izmjerili 5,7 l/100 km, čemu doprinosi vrlo aerodinamičan sportski dizajn, ali i masa od samo 1500 kilograma za hibrid ovih dimenzija. Ovjes je dobar kompromis između udobnosti i dinamičnosti, pa uz izravan upravljač daje Civicu vozački štih.

Civic e:HEV Elegance stoji 274.993 kune.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije