Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 116
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NOVITET

Nakon nekoliko godina izbivanja, u Hrvatsku se vraća premium marka DS

Foto: DS
1/10
20.09.2021.
u 15:23

Među novitetima koji stiže u Hrvatsku je i novi premium kompakt DS4. Dolazi kao benzinac, dizelaš i hibrid, a ima digitalan i ergonomičan putnički prostor

Nakon nekoliko godina izbivanja, početkom 2022. godine premium brend DS koji djeluje pod francuskom grupacijom PSA vratit će se u Hrvatsku. U Zagrebu će tada biti otvoren DS Store, jedan od oko 420 u svijetu, a u njemu će zainteresirani moći vidjeti modele DS3 Crossback, DS7 Crossback, DS9 i najnoviji DS4. Novi DS4 prije njegova izlaska na tržište imali smo priliku isprobati u okolici Pariza. Automobil avangardnog duha negdje je između kompaktnog hatchbacka i C SUV coupea. Djeluje dojmljivo, uspješno kombinira elegantne linije i mišićave obrise. Odlikuje se impresivnim proporcijama. Može se pohvaliti najvećom širinom u klasi od 183 cm, velikim naplatcima promjera 72 cm (aluminijski naplatci do 20 inča i serijski 19-inčni naplatci od inačica Trocadero i Performance Line), dužinom od kompaktnih 440 cm i visinom krova od 147 cm.

– Prije nego što smo uopće počeli skicirati model, dvije smo godine s našim inženjerima radili na razvoju platforme. A kad smo se konačno upustili u kreativni proces, imali smo posve odriješene ruke da ga oblikujemo po svojoj želji. Nadahnut konceptom DS Aero Sport Lounge, DS4 odlikuje se neusporedivim proporcijama u segmentu. Njegova je vanjština sportska, naglašeno mišićava, kompaktna i položena na velike kotače. Novi je model istovremeno aerodinamičan, učinkovit i karizmatičan – kazao je Thierry Metroz, direktor Odjela za dizajn u DS Automobiles.
Upravo činjenica da je trebalo iznova razviti platformu “kriva” je što se razvoj novoga DS4 s uobičajenih 4-5 godina protegnuo na šest. Iz DS-a navode kako kupce njihovim automobilima privlače dizajn – po kojem je DS već prepoznatljiv – tehnologija i komfor. Te su tri stavke ključne i na novom DS4.

U vožnji je agilan, oduševljava lakoćom upravljanja, lakoćom kojom svladava i zavojite ceste i neravnine, ali i prostranošću u kabini. U prtljažnik mu stane 430 litara. Zvučna izolacija kabine je besprijekorna, kao i ergonomija. Sve su komande grupirane na vodoravnu traku armaturne ploče s gravurom “posuđenom” iz urarske manufakture, te na full HD centralnom dodirnom ekranu i na komandnom “otoku’” kod elegantne tipke-mjenjača. Posvećenost detaljima najbolje se vidi u interijeru, koji vrvi najfinijim materijalima i dizajnerskim uzorcima, kožom, drvom, kromom... Mnoge se stvari tu odrade ručno, jer nema stroja koji može biti tako precizan i uredan kao čovjek. Stručnjak zadužen za kožu tako nam je pojasnio da ukrasni šavovi na bočnoj oplati vrata ne idu do ruba tog elementa, već do polovice, zbog čega su odlučili te šavove izvesti ručno. Stroj je, naime, šavove završavao ne baš neuredno, ali nesavršeno... Isto je i sa spojem kože s unutarnje strane volana – to se radi ručno i za svaki je volan samo za tu radnju potrebno 20 minuta. Prednja sjedala dizajnerima su također predstavljala izazov.

– Ljudsko tijelo nije kockasto pa zašto bi onda sjedala imala kuteve – kažu. Stoga su se potrudili za DS4 izraditi sjedala kod kojih su bočne potpore zaobljene te prirodno obujmljuju vozača i suvozača. Blago zakrivljena školjkasta sjedala izrađena su u jednom komadu i obložena pjenom visoke gustoće te novim presvlakama. Inovativna tehnologija od DS4 čini gadget na kotačima. Primjerice, pri brzini od 15 do 130 km/h DS4 skenira neravnine na cesti i tome prilagođava ovjes. Infracrvena kamera, ugrađena u prednju masku, noću i u uvjetima slabog osvjetljenja prepoznaje pješake i životinje na udaljenosti do 150 metara. Prepoznate opasnosti zatim se prikazuju na zaslonu digitalne instrumentne ploče, a na njih upozorava i virtualni zaslon DS extended head-up display. Nadalje, pametna dodirna pločica DS smart touch vozaču je pod prstima za davanje jednostavnih komandi, a zna prepoznati i rukopis. DS Iris infotainment sistem reagira na glasovne naredbe.

Virtualni zaslon DS extended head up-display predstavlja iskorak prema tehnologiji proširene stvarnosti u vozilima. Riječ je o sofisticiranoj tehnologiji koja sve najvažnije informacije projicira u visini vozačevih očiju. Optičkom iluzijom informacije se prikazuju na udaljenosti od četiri metra ispred vjetrobranskog stakla, i to na 21-inčnom virtualnom zaslonu, prvom takvom zaslonu u vozilu ovog segmenta. Najvažnije informacije kao što su brzina vožnje, podaci sustava pomoći u vožnji, navigacijske upute, poruke upozorenja, pa čak i nazivi pjesama te aktivni pozivi projiciraju se ispred vozača. Budući da se temelji na novoj platformi EMP2, DS 4 će od samog predstavljanja biti dostupan s plug-in hibridnim pogonom (225 konjskih snaga i do 55 kilometara dosega u električnom načinu rada). Pogon inačice DS 4 E-Tense 225 sastoji se od četverocilindarskog motora PureTech snage 180 KS i 110 KS snažnog električnog motora kombiniranog s 12,4 kWh baterijom smještenom ispod prtljažnog prostora. Zahvaljujući okretnom momentu od 360 Nm, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi. Pritom troši samo 1,3 l goriva na 100 km, uz emisije CO2 od 29 g/km. Tri benzinska motora (PureTech 130, PureTech 180 i PureTech 225) i dizelski motor BlueHDi 130 bit će dostupni s automatskim mjenjačem, a u tijeku je razvoj potpuno električne inačice koja se na tržištu očekuje 2024. Od te godine svi će novi DS modeli biti isključivo električni.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije