Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 6
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
CX-30

Mazdin SUV prati koliko su vozaču otvorene oči, koliko puta je trepnuo...

Mazda CX-30
Foto: Mazda
1/3
30.10.2019.
u 22:40

Svi su motori u ponudi sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim prijenosom, kao i s izborom između prednjeg ili pogona na sva četiri kotača

Novi kompaktni SUV CX-30 za Mazdu ujedno predstavlja ulazak u novi tržišni segment. Dužinom od 439,5 cm, Mazda CX-30 široka 179,5 cm, visoka 154 cm te s 265,5 cm razmaka među osovinama smješta se između modela CX-3 i CX-5. Dovoljno je kompaktna da se dobro snalazi u skučenim gradskim prostorima, a opet dovoljno prostrana i prilagodljiva da nije samo gradski automobil. Vizualno, prepoznatljivi su elementi Kodo dizajnerskog jezika: minimalizam, elegancija, dinamika. Sve to uz naglašenu robusnost, kako priliči jednom SUV-u, pa bio on i gradski.

Interijer odlikuju čiste linije i potpuna usmjerenost prema vozaču. Instrumenti i 8,8-inčni centralni ekran lagano su zakrenuti prema vozaču radi optimalne vidljivosti. U prostranoj kabini nameću se kvalitetni materijali, a uzorna je i kvaliteta završne obrade. Ergonomija je na visokoj razini, kao i razina naprednih tehnologija ugrađenih u Mazdu CX-30. Novi kompaktni SUV profitirao je od Mazdine nove Skyactiv arhitekture vozila koja ne samo da boravak u vozilu čini komfornijim, već pridonosi i manjim emisijama te manjoj razini buke koja dopire u kabinu. Među ugrađenim su pametnim tehnologijama i-Activ pogon na sva četiri kotača te G-Vectoring Control kokontrolira raspodjelu momenta između prednjih i stražnjih kotača. Pogonska gama, pak, obuhvaća najnovije Skyactiv benzinske i dizelske motore, uključujući Skyactiv-X koji kombinira performanse benzinca s odzivom dizelaša. No, nas taj motor (koji na tržište tek treba stići po cijeni od 197.585 kn) nije oduševio. Dojma smo da tih 180 benzinskih konja on ima samo na papiru, dok ih na cesti ne pokazuje. Ustupak ekološkim prohtjevima tu je i više nego očit. Puno više smisla ima benzinac od 122 KS s kojim CX-30 stoji od 173.320 kn, a u vožnji pruža dobar odziv, gotovo u rangu spomenutog skupljeg X-a.

Foto: Mazda

Benzinski Skyactiv-G 2,0 isporučuje, dakle, 122 konjske snage. Uz maksimalnih 186 km/h, do stotke ubrza za 10,6 sekundi i u prosjeku troši 6,2 l/100 km. Skyactiv-D 1,8 dizelski motor nudi 116 konjskih snaga, postiže maksimalnih 183 km/h, iz mirovanja do stotke ubrzava za 10,8 sekundi, u prosjeku troši 5,1 l/100 km. Cjenovno kreće od 191.590 kn, radi tiho i mirno. Podrazumijeva se, nova Mazda CX-30 opremljena je sustavima i-Activsense aktivne sigurnosti, koji sada obuhvaćaju i sistem koji motri vozača. CX-30 donosi prilagodljiva glavna svjetla, praćenje mrtvog kuta, nailazeći promet straga, upozorenje pri nenamjernom napuštanju prometnog traka i sustav zadržavanja u njemu, prepoznavanje prometnih znakova, inteligentan tempomat, praćenje budnosti vozača, Mazda Radar Cruise Control. Opcijski su u ponudi i brojni drugi sustavi.

Iako kompaktnih vanjskih dimenzija, Mazda CX-30 pruža dostatan komfor za pet osoba. Straga će, istina, troje odraslih potpuno uživati tek na kraćim relacijama, dok na odličnim prednjim sjedalima ni prostranost ni udobnost nisu upitni bez obzira na dužinu rute i konfiguraciju ceste. Čvrsta i udobna novorazvijena sjedala odlično podupiru tijelo. Izdašan prostor između vozača i suvozača omogućili su ugradnju širokog naslona za ruku, a rezultat je vidljiv i na atraktivnoj širokoj centralnoj konzoli, u koju je ugrađena i okrugla kontrolna jedinica preko koje se “izlistavaju” funkcije na središnjem ekranu. Pojedine komande ugrađene su i na kolo upravljača – intuitivne su i vozač ih može napipati a da ne gleda u volan.

Visoko pozicionirana ručica mjenjača vozaču omogućava da brzine izmjenjuje brže i lakše. Položaj za upravljačem je odličan, a sam ulazak u vozilo i izlazak iz njega lagani i prirodni. Prtljažni prostor također se može uklopiti u različite profile putovanja. Ovisno o tome jesu li nasloni stražnjih sjedala spušteni ili ne, prtljažnik prima od 430 do 1406 litara. Utovarni prag je nizak, a vrata prtljažnika otvaraju se široko, što olakšava utovar krupnijih komada prtljage. Najnovija gama Skyactiv motora kombinira dobre vozne osobine i umjerenost u potrošnji goriva, dok precizno koordinirani i-Activ AWD i G-Vectoring Control omogućavaju još ugodniju vožnju tijekom koje vozač osjeća potpuno povjerenje prema automobilu. Svi su motori u ponudi sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim prijenosom, kao i s izborom između prednjeg ili pogona na sva četiri kotača.

CX-30 u brojkama

dužina: 439,5 cm
širina: 179,5 cm
visina: 154 cm
međuosovinski razmak: 265,5 cm
odignutost od tla: 17,5 cm
obujam prtljažnika: od 430 do 1406 litara

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije