Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Dorađena verzija

Hrvatska tehnologija: Pininfarina Battista s Rimčevih 1900 'konja'

Pininfarina Battista
Foto: Pininfarina
1/6
14.08.2019.
u 14:21

Hrvatska tvrtka iz Svete Nedelje za Pininfarinin automobil razvila je kompletni električni pogon, softver i hardver, te baterijski sustav automobila

Novi Pininfarina Battista, električni hiperautomobil talijanskog dizajnerskog studija i proizvođača supersportskih automobila malih serija, predstavljen je po prvi puta proljetos na Salonu automobila u Ženevi. Sada su Pininfarina Automobili objavili prvu snimku vožnje dorađenog modela Battista, a snimali su na cestama u okolici Torina i najavili izlaganje prekrasnog automobila čija je cijena 2 milijuna eura na Monterey Car Week-u u američkoj Kaliforniji.

Nama je model Battista, koji je ime dobio prema svom osnivaču Battisti Farini, posebno zanimljiv jer se njegov pogonski sklop temelji na modelu C2 Rimac Automobila. Štoviše, hrvatska tvrtka iz Svete Nedelje za Pininfarinin automobil razvila je kompletni električni pogon, softver i hardver, te baterijski sustav automobila. Stoga se slobodno može reći da je Battista zapravo Rimac C2 s karoserijom Pininfarine.

Legendarni Ferrariji

Dakako, Pininfarina je talijanski dizajnerski studio koji se već 90 godina bavi dizajniranjem automobila i postala je sinonim za talijansku školu dizajna automobila koja je daleko najpoznatija na svijetu., Pininfarina se najviše proslavila osmišljavanjem izgleda brojnih kultnih Ferrarijevih modela poput starijih – Daytone, 365 GT4, 288 GTO, Testarosse ili novijih poput F40, 456 GT, 550 Maranello.

Pininfarina Battista
1/6

Ali, tvrtka Pininfarina, koja je osnovana 1930. godine, dizajnirala je i brojne automobile za druge proizvođače koji su postali dizajnerski klasici poput Alfa Romeo Giulietta Spidera, Lancia Flavia Coupe, Peugeot 404, Peugeot 504 Coupe, Cadillac Eldorado Brougham, Peugeot 205, Alfa Romeo 33, Fiat Coupe, Volva C70, Alfa Romeo Brera...

Osnivač Battista Farina, prije svoje smrti 1966. godine, promijenio je obiteljsko prezime u Pininfarina, što preuzima i njegov sin Sergio, koji je zapravo dizajnerski genij koji je zaslužan za najveći broj automobilskih uspješnica.

I nakon njegove smrti 2012.Studio Pininfarina nastavlja s dizajnerskim radom, a danas, eto, 89 godina od osnutka na tržištu će ponuditi prvi automobil pod svojim znakom.

Pininfarina Battista, dakle, koristi pogonski sklop druge generacije Rimčeva supersportskog automobila C2, što znači da ga pokreću četiri elektromotora ukupne snage 1900 KS i 2300 Nm okretnog momenta.Uz paket baterija od 120 kWh domet s jednim punjenjem baterija jest 450 km. Do stotke stiže za manje od 2 sekunde, a do 300 km/h stigne za samo 12 sekundi, dok mu je najveća brzina 350 km/h.

Partnerstvo od 80 milijuna €

Nakon testiranja u zračnim tunelima obavljene su manje korekcije u dizajnu, najviše u smislu aerodinamičkih poboljšanja poput novih retrovizora i vjetrobranskog stakla koje je pomaknuto naprijed za 180 mm.

Od kraja 2020. godine procjenjuje se da će 50 Battista biti dostupno u Europi, 50 u Sjevernoj Americi i 50 na tržištima Bliskog Istoka i Azije, a hiper-automobil od 2 milijuna eura dostupan je za naručivanje kroz malu mrežu specijaliziranih prodavača luksuznih automobila i hiperautomobila. A automobil se može naručiti i personalizirati na njihovoj web stranici. Suradnja Pininfarine i Rimac Automobila najavljena je u jesen 2018. godine i tada je objavljeno da novo partnerstvo vrijedi 80 milijuna eura, pri čemu se hrvatska tvrtka obvezala na razvoj i isporuku tehnologija baterija i pogonskog sustava, uz softver i hardver.

Svoje uzbuđenje zbog partnerstva su tada izrazili Mate Rimac i Michael Perschke, CEO Pininfarine.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije