Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 25
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
GLAVNI DIZAJNER

Ernesto Rupar nacrtao novi Ford Vignale

ernesto rupar
Ford of Europe
17.10.2013.
u 19:45

Hrvatska bi morala hitno otvoriti školu za industrijski dizajn, smatra Ernesto Rupar

Znate, tamo gdje je Vignale, tamo vam je i Ernesto Rupar. On je inače Hrvat, naš glavni dizajner eksterijera, rekao je Hans, naš domaćin iz Forda na velikom testnom poligonu u belgijskom Lommelu. Ondje je Ford službeno predstavio svoj top-model Vignale.

Nacrtao ga je Ernesto Rupar, glavni čovjek za vanjski izgled Fordovih top-modela koje ta tradicionalna globalna kompanija proizvodi u Europi. Ernesto je rođen, odrastao i školovao se u Njemačkoj, ali doista jest Hrvat, otac mu je iz Mostara, a majka vojvođanska Mađarica. Hrvatskim se služi jako dobro, očito mu je drago bilo vidjeti hrvatskog novinara.

– Za dizajn sam se odlučio još kad sam imao 13 godina gledajući “Miami Vice” i ondje sam spazio Ferrari Daytonu Spyder. Odmah me zainteresiralo kako nastaje tako lijep automobil, tko je Pininfarina. Završio sam industrijski dizajn, učio kako dizajnirati stolce, televizore i slično, no uvijek me zanimao samo automobilski dizajn. Za mene je Daytona i dalje najbolje pogođen automobil – počeo je Ernesto o svom životnom pozivu.

Zvijezde dizajna

Osim Vignalea, Ernesto Rupar potpisuje i B-Max, Fiestu, ali i Ford Fiestu RS World Rally Car. Prije Fordova dizajnerskog odjela u Kölnu, hrvatski je dizajner osam godina radio u General Motorsu.

– Ondje sam napravio Cadillac BLS, Saab 9-4X koji, nažalost, nije dočekao i serijsku proizvodnju, te Opel GTC Concept koji je kasnije postao Insignia. Prošao sam i onu veliku reorganizaciju za vrijeme velike krize u GM-u, mislio sam da će me otpustiti, ali ostao sam i sada sam u Fordu. S nama vam je slično kao i s nogometašima, transferiraju nas iz jedne tvrtke u drugu – rekao je smijući se. I nije Ernesto jedini s ovih prostora koji se danas može pohvaliti da je uspio na tako zahtjevnom području kao što je dizajn.

– S balkanskog područja ima nas zaista dosta i svi smo u kontaktu. Čak smo održali i konvenciju dizajnera s ovih prostora. Kemal Curić iz Sarajeva dizajnirao je Mustang, Dragan Žegarac je u Volkswagenu gdje se sada brine za izgled Škode, Slovenac Robert Lešnik uspio je u Kii, sad je u Mercedesu... Ti su ljudi zvijezde automobilskog dizajna, i većina nas je u međusobnom kontaktu – govori Ernesto.

Ferrari ne može platiti Pininfarinu

Ali, mogu li se mjeriti s imenima poput Pininfarine, Bertonea ili Waltera da Silve?

– Ne samo da se možemo mjeriti, nego smo barem podjednaki ako ne i već sada bolji. Iskreno, možete li se sjetiti nečega što su ti studiji potpisali zadnjih godina? Tvrtke sada gotovo mahom imaju svoje dizajnere i svoje odjele, tržište je tih studija sada Kina. Njihov je rad i dosta skup, čak i Ferrari Pininfarinu danas pita tek za savjet, više ne može platiti onoliko koliko košta njegov dizajn. A čini se da prodaja ipak zbog toga ne pati. Zaista, Hrvatska bi morala hitno otvoriti školu za industrijski dizajn. Ne automobila, u tome nemamo previše šanse, niti tradiciju, ali u drugim stvarima u tom smislu možemo biti konkurentni. Mislim da zaista imamo puno talenta – uvjerava nas Ernesto.

Kako će izgledati automobili budućnosti?

– To je nemoguće reći. Pogledajte studije automobila prije nekoliko desetaka godina. Nemaju puno veze s današnjima. S druge strane, ima automobila čiji su tvorci uspjeli postići bezvremenski dizajn. Takav je Porsche 911. Jasno, puno toga određuju ljudi koji i plaćaju za model na kojem radite. Ali, može se reći da će izgled automobila znatno određivati tehnologija, štedljivost i individualizacija – ističe Ernesto.

>> Domagoj Đukec novi šef dizajna eksterijera u BMW-u

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije