Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Pojava na cesti

Atraktivnija, profinjenija i bolja: Isprobali smo novu Mazdu 3

Mazda 3
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/9
17.10.2019.
u 08:50

Dvozonski klima-uređaj, grijanje sjedala, odleđivač brisača i prilagodljivi tempomat samo su dio bogate opreme

Nova Mazda3, pogotovo u dinamičnom hatchback izdanju, pojava je na cesti. Specifičan dizajn s oblim plohama lima bez oštrih rubova - zbog čega ima jedinstven odsjaj - definitivno je unikatan, pa četvrta generacija japanskog kompakta mami poglede gdje god se pojavi. U odnosu na prošlu generaciju dimenzijama se nije previše mijenjala i premda je dužinom od 446 centimetara jedan od najvećih automobila u segmentu, prema prostranosti na stražnjoj klupi i prtljažnikom od 358 litara nije lider. Ali, za one koji žele više prostora, Mazda nudi sedansku izvedbu koja je prostranija i s pravom nosi nadimak “mala šestica”.

“Hach”, pak, ima druge vrline. Okretan je to i praktičan kompakt koji se vozi jednostavno kao za broj manji automobil. Doduše, preglednost je zbog masivnog trećeg stupa ograničena, ali tu je kamera za vožnju straga s izvanrednom rezolucijom koja na 8,8-inčnom središnjem zaslonu donosi kristalno jasnu sliku, a za svaki slučaj tu su i prednji i stražnji parking senzori.

Mazda 3
1/9

U unutrašnjosti također vlada pročišćeni dizajn. Na središnjoj su konzoli samo najnužnije tipke, a novim infotainment sustavom čiji je uzdužni ekran postavljen visoko i ugodno ga je koristiti upravlja se tipkama kod mjenjača. To je dobro i svakako sigurnije rješenje od dodirnog zaslona koji nudi većina konkurenata, ali je drugačije nego što smo naučili koristeći pametne telefone. Mi glasujemo za sigurnost. Još jedna takva sigurnosna značajka je i head-up displej koji dolazi serijski, baš kao i LED prednja svjetla.

Materijali u unutrašnjosti su fini i kvalitetni, a cijela je armaturna ploča čvrsta i djeluje kao da je izlivena iz jednog komada.

Sav taj premium osjećaj u kokpitu i luksuzna serijska oprema u koju spada i radarski tempomat imaju svoju cijenu pa je Mazda3 osjetno skuplja nego dosad. Sa 122 KS snažnim benzincem stoji od 162.640 kuna, a s novim 1,8-litrenim dizelskim motorom koji smo isprobali od 179.200 kuna.

Mazda nije odustala od dizelaša, dapače, u trojki nudi novi agregat sa 116 KS i 270 Nm koji radi uglađeno i mirno. Uparen je s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Do stotke stiže za 10,3 s, a najveća mu je brzina 194 km/h pa se autocestom i na dužim rutama vozi bez naprezanja i bez buke (zbog izvrsne izolacije). Potrošnja oduševljava, u mješovitom ciklusu izmjerili smo 5,3 l/100 km. U gradu treba računati sa oko 6 litara, dok se otvorenom cestom može voziti i blizu 4 l/100 km. Mazda3 i dalje je među najdinamičnijim kompaktnim modelima. Izravan upravljač i podešenje ovjesa - koje je u isti mah sportski čvrsto i udobno - moglo bi podnijeti i mnogo više snage. Da ne pretjerate s dinamikom, tu je serijska kontrola trakcije G-Vectoring Control+. Model s Plus opremom stoji 189.850 kuna.

Ključne riječi

Komentara 2

UM
Umoran
22:20 17.10.2019.

Preskupa, kao uostalom i svaki japanski auto.

JV
Jugo Večernjak
11:51 18.10.2019.

Mladene, kao neki novinar, moral bi se pripremiti za tekat koji pišeš, i ne tak jeftino prodavati svoju guzicu... Ja sam vozača Mazde, ali ovo je trenutno najskuplji i najgori auto u klasi! Nema na mnjemu nekaj kaj valja, odd motora koji se raspada, do ostale elektronike koja ne funkcionira! Kak to da nisi ni spomenul da za 180 tisuća Kuna dobiješ zadnju polukrutu osovinu kakvu ima na pr. Fiat Punto??? Ovo je nazavršen automobil i mazdina velika sramota! A bome i vaša novinarska!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije