Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Na testu

Aplikacija Mercedes me u C-klasi - dobri duh u serijskoj opremi

Mercedes Benz C-klasa C220d
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/11
16.11.2018.
u 09:44

C-klasa je i dalje jedan od najdinamičnijih i najudobnijih automobila u svom segmentu

Kad se ujutro uputiš na posao, svrati najprije na benzinsku postaju jer goriva u automobilu ima još za samo 76 kilometara. I nije dobar pritisak u prednjoj desnoj gumi pa to treba srediti. E, da, stražnji lijevi prozor ostao je otvoren, a sprema se kiša pa bi ga trebalo zatvoriti. Iako tako zvuči, s testnom C-klasom nismo dobili Mercedesova djelatnika koji obigrava oko automobila kako bi uočio što treba doliti, napumpati, zatvoriti, otvoriti...

Dobili smo “Mercedes me” aplikaciju na pametni telefon, a ona vodi računa o vitalnim funkcijama vozila – kao i o nekima koje nisu vitalne, ali ih ne šteti tu i tamo pogledati – te vozača upozorava ako je gorivo pri kraju, ako nema tekućine za ispiranje vjetrobranskog stakla, ako kočnice ne štimaju, ako je akumulator na izmaku snaga. Također, “Mercedes me” aplikacija signalizirat će vlasniku automobila ogrebe li na parkiralištu netko njegov Mercedes. Vlasnik automobila putem pametnog telefona može u svakom trenutku promijeniti postavke vozila, doznati gdje se vozilo nalazi ili zadati mu dozvoljeni radijus kretanja.

Mercedes Benz C-klasa C220d
1/11

Zapravo, zgodno. Iako smatramo da vozač mora biti u stanju sam voditi računa o gorivu, ulju, zatvaranju vrata i prozora... korisno je imati “dobrog duha” koji će prekontrolirati baš sve i dojaviti ako nešto nije u redu. Naravno, ne može vas on natjerati da se uputite na benzinsku postaju ili u servis, ali toliko smo postali ovisni o pametnim telefonima da nas jako muči kad se u nekoj od aplikacija crveni neko upozorenje... “Mercedes me” usluga od 1. siječnja dio je serijske opreme svih modela ovog premium njemačkog proizvođača, pa na neki način vlasnici Mercedesa s automobilom dobivaju i svojeg “dobrog duha”.

A naša je testna C-klasa – osim “dobrog duha” koji u vlasnikov mobitel šapće što je eventualno propustio vidjeti ili napraviti – donijela blago dotjeran izgled, bolju opremu i promjene u motornoj gami. Nakon četiri godine na tržištu, naime, Mercedes je obnovio C-klasu, svoj najprodavaniji model. S obzirom na to da joj je dizajn još uvijek atraktivan, tu su izmjene izvana minimalne. Nova je, primjerice, grafika LED svjetala. AMG Line oprema odrazila se na (još) prestižniji vizualni dojam isprobanog primjerka, no, generalno gledajući, novine su ovdje većinom ispod lima. Iz Mercedesa tako navode da je ovo najveći i najopsežniji facelift C-klase u povijesti s ukupno 6500 novih dijelova u odnosu na model iz 2014. godine. Među promjenama su i one na motornoj gami, pa u ponudi više nije dizelski 2,1-litreni motor. C-klasa je umjesto s njim dostupna s 2-litrenim dizelašem sa 194 KS i 400 Nm okretnog momenta, koji je izvorno predstavljen u E-klasi. Upravo je taj motor i ispod poklopca našeg testnog primjerka i posve smo zadovoljni njime – kako u gradskom režimu rada tako i na otvorenoj cesti.

C-klasa je i dalje jedan od najdinamičnijih i najudobnijih automobila u svom segmentu. Dynamic select na izbor nudi različite programe i načine vožnje, pa se može voziti opušteno, ali i izrazito dinamično. U kojem god modu bila, C-klasa je lako upravljiva i jako ugodna, posebno kad je opremljena prilagodljivim zračnim ovjesom. Na vozačeve komande reagira trenutačno, a automatski mjenjač s polugicama za mijenjanje brzina na kolu upravljača radi uglađeno i neprimjetno.

Prosječnu deklariranu potrošnju od 4,8 litara na stotinu prevaljenih kilometara nismo uspjeli ostvariti. Tijekom testne vožnje Mercedes C 220 d u prosjeku je trošio 6,8 l/100 km. Sjedala su jako udobna, odlično podupiru tijelo. Prostora za noge sasvim dovoljno imaju i putnici straga, osim ako je na prednjim sjedalima baš neki “dugonja”. Preko okruglog kontrolera lako su dostupne sve funkcije automobila – vidljive su i na središnjem zaslonu visoke rezolucije dijagonale 10,25 inča – a na raspolaganju ih je zaista mnogo, kako onih za komfor i povezivost tako i sustava sigurnosti i podrške vozaču.

Između ostalog, kamere pokrivaju 360 stupnjeva oko vozila, C-klasa se može samostalno parkirati, a može i “samo” pomoći vozaču pri parkiranju. Prepoznaje prometne znakove, ima napredno osvjetljenje, sustav pomoći pri održavanju smjera kretanja, sustav upozorenja na nalet vozila, biciklista ili pješaka prilikom izlaska iz auta, sustav upozorenja i pomoći pri kočenju radi izbjegavanja nezgoda. Isprobani automobil stoji 500.337 kuna.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije