Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ODRŽAVANJE

Akumulator redovito provjeravajte, ovo su prvi znakovi da nešto nije u redu

akumulator
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell
20.02.2016.
u 17:00

Ostaviti akumulator ispražnjen znači skratiti mu životni vijek ili ga, ako to traje duže vrijeme, učiniti potpuno neupotrebljivim

Visoke temperature neobične za ovaj dio godine i iznadprosječno topla zima uz tek 10-ak dana s temperaturama debelo ispod ništice pogodovali su akumulatorima u automobilima kojima je najteže baš pri niskim temperaturama. Mnogi vozači podcjenjuju važnost ispravnosti akumulatora pa se često događa da se oni, pogotovo u zimskim mjesecima, isprazne pa je automobil nemoguće pokrenuti. Upravo je neispravan akumulator i najčešći uzrok intervencija pomoći na cesti Hrvatskog autokluba.

Životni vijek do četiri godine

Akumulator je najvažniji dio električnog sustava vozila. Ključan je za pokretanje motora, ali i rad svjetala, prozora, brisača, klimatizacijskih uređaja, grijanja sjedala i radija te čitavog niza drugih električnih potrošača, a znamo da ih je u svakom novom automobilu sve više.

I tehnologija te učinkovitost novih generacija akumulatora je sve naprednija, ali i dalje je to potrošni dio automobila. Dakle, ima određeni životni vijek i s vremenom će doći trenutak kad ćete ga morati promijeniti.

Na vijek trajanja akumulatora utječu i klimatski uvjeti, a najdulje će raditi u umjerenoj klimi, dok je baterijama za automobile najteže na prostorima s vrlo hladnim ili vrlo vrućim klimatskim uvjetima. U umjerenoj klimi akumulator bi trebao bez poteškoća raditi do četiri godine. Zimski su uvjeti najteži za akumulatore pa ako želite da vam se ne dogodi da u hladno jutro ne možete pokrenuti automobil zbog zatajenja akumulatora, potrebne su redovne provjere stanja napona profesionalnim ispitivačem. One će vam dati do znanja je li vrijeme za zamjenu.

Primjerice, ako je akumulator u cijelosti napunjen, ima napon od barem 12,6 volti. Kod vrijednosti od 12,2 volti napola je pun, a kod 11,9 volti gotovo je prazan. Ako mjerač pokazuje manje od 11 volti, akumulator treba što prije zamijeniti.

Prvi znakovi da nešto nije u redu s akumulatorom automobila su teža ili sporija pokretanja motora, posebice kod hladnog startanja motora zimi. Ostanete li bez struje te više ne možete upaliti motor, proces ponovnog pokretanja baterije klemama zapravo je vrlo jednostavan. Međutim, to neće biti rješenje ako je vaša baterija pri kraju radnog vijeka, već će vam samo privremeno pomoći da i dalje budete mobilni.

Ne ostavljajte ga ispražnjenog

Također, akumulatori traju duže kada se skladište u napunjenom stanju. Ostaviti akumulator ispražnjen znači skratiti mu životni vijek ili ga učiniti potpuno neupotrebljivim.

Pri kupnji novog akumulatora najbolje je držati se specifikacija proizvođača vašeg automobila ili potražiti savjet kod vodećih trgovaca autodijelovima. Ovisno o snazi, proizvođaču i tipu akumulatora, njihove se cijene kreću od 300 kuna za kapacitet od 40 Ah (ampersati) do 850 za one kapaciteta 110 Ah.

 

>> Šest od deset vozača ne zna prepoznati problem s kočnicama

>> Redovito čišćenje i održavanje za dobru vidljivost

Komentara 3

DL
dominik.leko
09:31 21.02.2016.

I baš zato svi trk do najbližeg CIAK Auto servisa ili trgovine, gdje možete uvijek besplatno prekontrolirati svoj akumulator kod najvećeg specijalista za baterije u RH :)

AA
aabbcc
11:53 21.02.2016.

i suprotno visok napon (preko 14,5 V), pregaranje sijalica kao znak i stvarni problem ali ne tako bezopasan kao nizak napon.

KA
kapitalista
04:31 22.02.2016.

moj akumulator je vec star 9 godina a auto je bio cijelo vrijeme vani, i pregaranje zarulja nije posljedica visokog napona nego jer palis svijetla prije nego se stabilizirao napon , upali auto , pričekaj koju sekundu i onda pali svijetla. inace samo h7 zarulja ima taj problem sa pregaranjem

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije