IZMJENE ZAKONA

Vozači, oprez! Stižu nova pravila za električne romobile

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Vozači električnih romobila ne odustaju od svojih prometala ni po kiši
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Šibenik: Električni romobili ostavljeni po cijelom gradu izazivaju bijes građana
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Stiže novi Zakon o cestovnom prometu: Uvode se kazne za električne romobile
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Dvije djevojčice oprezno na električnom romobilu
30.03.2022.
u 12:27
Iz MUP-a se nadaju da će izmjene Zakona ubrzo stupiti na snagu, a onda će odzvoniti električnim romobilima bržim od 25 km/h, kao i njihovim vozačima bez kacige te sa slušalicama u ušima
Pogledaj originalni članak

Prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji bi propisao i na koji se način u prometu moraju ponašati vozači električnih romobila, u javni se prostor zakotrljao još lani, no još nije stupio na snagu. Ipak, kako s toplijim danima na prometnice i nogostupe izlazi i sve više vozača električnih romobila, uz sve više vozača klasičnih i električnih bicikala te motocikala i skutera, valja ponoviti čemu se uskoro možemo nadati.

Izmjene Zakona predložilo je Ministarstvo unutarnjih poslova, a njima bi se definirale i nove kategorije vozila – "pomoćno pješačko sredstvo" i "osobno prijevozno sredstvo". Tim izmjenama i dopunama zakona definira se da u "pomoćna pješačka sredstva" spadaju romobili bez motornog ili električnog pogona, koturaljke, role i sl., a u "osobna prijevozna sredstva" spadaju vozila koja nisu razvrstana ni u jednu kategoriju vozila – monocikli s motornim ili električnim pogonom, segwayi, hoverboardi, romobili s motornim ili električnim pogonom i slično.

Kad te izmjene stupe na snagu – a iz MUP-a se nadaju da će to biti ubrzo - vozači "osobnih prijevoznih sredstava" bit će dužni kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkim trakom u smjeru kretanja.

U slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, vozači vozila poput električnih romobila moći će se kretati po nogostupu te u zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu. Kaciga će biti obavezna, a za električne romobile i dalje neće biti potrebna vozačka dozvola. Više se neće smjeti voziti električni romobil sa slušalicama u ušima, jer vozač koji tijekom vožnje tako sluša glazbu ne čuje što se događa oko njega.

Kad se predložene izmjene usvoje, električni romobili neće smjeti biti jači od 0.6 kW i neće smjeti biti brži od 25 km/h. Naravno, proizvođači nude i brže električne romobile, koji mogu povući čak i do 70 km/h, ali takvi će morati proći homologaciju te biti registrirani. Izmjene podrazumijevaju i da na romobilima, motociklima i mopedima više neće biti dozvoljeno prevoženje drugih osoba, pogotovo djece, jer je to prilično opasna praksa.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

BE
bezvrijedanyugodinar
17:16 30.03.2022.

Fakat moraš paziti na pješačkoj stazi, da te električni romobil ne po gazi,

Avatar Mudlin
Mudlin
20:19 30.03.2022.

Sve kaj je brže od 5 (PET) kilometara/h na pješačkim stazama je opasno.

DU
Deleted user
12:58 02.04.2022.

Mislim da tim spravama nije mjesto na nogostupu,jer su nečujni.Pješak malo skrene i eto problema.Kako utvrditi krivca za ozlijede jednog ili drugog sudionika nezgode.Ovi koji pišu zakone i sami bi trebali na dodatne edukacije.